Hyundai sätter fotbolls-EM i rullning

Hyundai levererar 96 bilar till Dam-EM

Officiell överlämningsceremoni på Tjörn

Unik Hyundai-tävling för ungdomar

Hyundai är UEFA:s officiella bilpartner till UEFA:s  Women´s EURO 2013, en av de
mest spännande fotbollsturneringarna i världen, med Sverige som värdland under
slutspelet den 10-28 juli 2013.

Idag har Hyundai vid en officiell ceremoni på Tjörn levererat 96 bilar till UEFA och Svenska Fotbollsförbundet.  Bilarna ska användas för att transportera spelare, UEFA-tjänstemän, domare och VIP-gäster under spelperioden.

”Hyundai har varit en trogen UEFA-partner sedan 2000 och det är oerhört roligt att få leverera de 96 bilarna till Dam-EM 2013. Vi välkomnar alla lag och supporters till sommarens mästerskap i Sverige och är övertygade om att turneringen blir en stor succé”, sade Roland Bägén, marknadschef på Hyundai Bilar AB.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar Hyundai en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 lyckliga vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan
varje match.

Hyundai arrangerar även tävlingar vid arenorna där besökarna kan vinna biljetter till den aktuella matchen.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Göran Havik, organisationschef för UEFA Women´s EURO 2013, Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund, samt den före detta
landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, ambassadör för UEFA och Svenska Fotbollsförbundet.

”Vi ser fram emot att göra UEFA Women´s EURO 2013 till det bästa Europamästerskapet för damer någonsin. Därför är vi också väldigt glada att Hyundai är med oss som partner på resan”, sa Göran
Havik.

Victoria Sandell Svensson tillade: ”Detta är ett fantastiskt tillfälle att visa världen vad damfotboll handlar om. Med så många starka deltagare tror jag att det blir det tuffaste och mest spännande
mästerskapet någonsin”.

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning
och service över hela världen. Hyundai sålde 2012 4,4 miljoner bilar världen
över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Hyundai har idag sju
tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland