HYUNDAI SEGRADE I ARVIKA

Första deltävlingen i Rallycross SM kördes i Arvika i helgen. Och Thomas Rådström kunde efter en mycket tuff tävling kliva upp på vinnarpallen. Vilket förstås kändes extra skönt när Hyundai och dess återförsäljare beslutat fortsätta rallycross satsningen även i år. Rådström har haft en spännande tid innan den första tävlingsdagen. Lite delar saknades fortfarande till den i övrigt helt ombyggda tävlingsbilen Hyundai Accent, men Rådström är inte rådlös. Han lånade helt enkelt tillbaka den bil som han tidigare sålt till Ingemar Björn – som i sin tur avstod tävlandet i Arvika till förmån för Thomas! Och Rådström tackade genom att köra som aldrig förr! Den första SM tävlingen blev oerhört spännande, men alla förare på plats, Kenneth Hansen, Citroèn C4, Per Eklund och Ola Stenvall, Saab 9-3, Lasse Larsson, Skoda bland andra. Rådström hade taktiken klar för sig och utmanade samtliga förare i kvalheaten genom att komma på andra plats, vilket till slut resulterade i en tredje startposition i den helt avgörande A-finalen. Precis innan start öste regnet ner och då tog Thomas dagens viktigaste beslut. Teamet la på rallydäck som normalt inte används i rallycross men som är betydligt tryggare att köra på i ösregn, vilket placerade ekipaget Hyundai-Rådström på segerplats! Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006. Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM. I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK.