Helt nya Hyundai BAYON.

Hyundai släpper svenska priser på helt nya BAYON

Malmö, 8 september, 2021 — Hyundai Sverige avslöjar svenska priser och utrustningsnivåer för helt nya BAYON – en elegant och kompakt crossover-SUV. Som en bil i B-segmentet är modellen den minsta medlemmen i Hyundais ständigt expanderande SUV-familj.

Helt nya BAYON har en kompakt exteriör men rymlig interiör och är utrustad med en mängd intelligenta säkerhets- och uppkopplingsfunktioner. Med BAYON demokratiserar Hyundai än en gång avancerad teknologi och gör toppmoderna funktioner tillgängliga för alla.

Redan från start är utrustningslistan lång. Exempelvis är Aktiv Filhållningsassistans med trötthetsvarnare (LKA), Autobroms med detektering av fordon, cyklister och fotgängare (FCA), Automatisk Skyltavläsning (ISLA), varselljus och positionsljus i LED, farthållare och 6 airbags standard. I utrustningspaketen Essential och Advanced ingår bland annat 10.25-tums digital instrumentering, 8-tums infotainmensystem med trådlös Apple CarPlay och Android Auto, backkamera, adaptiv farthållare, dödavinkelnvarnare, trådlös mobilladdning, full LED-belysning och Smart Key.

”Med lanseringen av helt nya BAYON blir Hyundais redan breda SUV-utbud ännu starkare. Egenskaperna hos en crossover-SUV är populära och efterfrågade av våra svenska kunder. Med sitt höga insteg, goda synlighet, rymliga interiör och stora utbud av toppmodern teknik till ett konkurrenskraftigt pris möter BAYON kundernas efterfrågan”, säger Tobias Joelsson PR & Communications Manager på Hyundai Sverige.

Den 18 september har BAYON premiär hos svenska Hyundai-återförsäljare men redan nu inleds försäljningen med ett konkurrenskraftigt pris som startar från 174 900 kr.

BAYON erbjuds som elektrifierad mildhybrid, utrustad med en 1.0-liters T-GDi bensinmotor som tillsammans med ett 48V-system ger en effekt på 100 hk. Motorn kan kombineras med en sexväxlad intelligent manuell växellåda (6iMT) eller en sjuväxlad dubbelkopplingslåda (7DCT). Lanseringspris för BAYON 1.0 T-GDi 48V 6iMT Essential ligger på 204 900 kr respektive 219 900 kr med 7DCT. Den topputrustade versionen heter Advanced och lanseras för 219 900 kr med manuell växellåda och 234 900 kr med dubbelkopplingslåda.

En 1.25-liters MPi bensinmotor med 84 hk erbjuds även som insteg med utrustningsnivå Pure till lanseringspriset 174 900 kr, eller för 184 900 kr med Essential-paketet.

Besök hyundai.se/bilar/bayon för mer information och detaljerad utrustningslista.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 83 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.