Hyundai Sonata rankas högt

Den oberoende konsumentföreningen - Consumers Union - meddelar att Hyundai Sonata utsetts till den mest pålitliga bilmodellen i USA 2004. Asiatiska biltillverkare vann i nio av tio kategorier i förra årets ranking. Amerikas motsvarighet till Råd & Rön, Consumer Reports, presenterar vilka bilmodeller som rankats som mest respektive minst pålitliga. Sonata placerade sig på en första plats i rankingen, med endast två fel per 100 bilar. Hyundai har därmed ändrat sin position från att vara det minst pålitliga märket i slutet av 80-talet, till att bli det mest pålitliga. Undersökningen omfattar 810 000 bilar som ägs eller leasas av privatpersoner i USA. Två av de mest välrenommerade japanska biltillverkarna Subaru och Honda visade åtta respektive nio fel per 100 bilar. I månadsskiftet april/maj kommer nya Sonata att introduceras i USA. Den bil, som vuxit i både storlek och säkerhet och som vi kommer att kunna presentera i Sverige redan i början av april månad. Hyundai Bilar AB, Ann Sundfeldt, tel: 08-50605031, e-post: ann.sundfeldt@hyundaibil.com www.hyundaipress.nu Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 KONTAKT: Informationsavdelning Ann Sundfeldt Direktnr: 08-50 60 50 31