Hyundai Tucson får fina utmärkelser

”Mother Proof LLC” i USA är ett företag som har till uppgift att för kvinnor i allmänhet och mödrar i synnerhet, redovisa undersökningar av nya bilar. Undersökningarna publiceras därefter av TV-kanalen ABC News liksom i ett stort antal dagstidningar och magasin i USA och Canada Hyundai Tucson fick i år utmärkelsen som den absolut mest prisvärda bilen för stressade mödrar. Tucsons utrustningnivå var något som värderades högt; plats för fem personer, sex krockkuddar i standardutförande, stort benutrymme i baksätet, lätt att placera barnstolar, lättkörd, god väghållning och många bra fack och detaljer intryck av att den är betydligt dyrare än vad som är verklighet. Tucson blev också nyligen utsedd till vinnare i Auto Pacific´s 2005 ”Vehicle Satisfaction Awards” i det kompakta SUV-segmentet och blev också högst rankad bland nya bilar i JD Power Initial Quality Study 2005. ooOoo Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu