Hyundai Tucson pressinformation

Hyundai Tucson pressinformation

I höst lanseras nya Tucson i Sverige men redan idag kan Hyundai presentera fullständig teknisk information(bifogad på engelska) om bilen samt preliminärt produktfaktablad.

Allt relaterat pressmaterial som bilder(se även ett urval nedan), video och pressinformation är också tillgängligt via nedanstående länk:

www.hyundaieuropenews.eu

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se