Hyundai utmanar mobilspels-entusiaster att tävla för Rädda Barnen

Hyundai utmanar mobilspels-entusiaster att tävla för Rädda Barnen

• Hyundai anordnar välgörenhetsracing i “Real Racing 3”
  • Ju fler som deltar i tävlingen, desto större blir donationen från Hyundai till Rädda Barnen
  • Deltagaren med den bästa varvtiden vinner en VIP-resa till WRC-tävlingen i Italien

Stockholm den 2 maj 2014

Nyligen lanserade Hyundai en tävling i EA:s (Electronic Arts) populära mobilspel ”Real Racing 3”. Deltagare stöttar välgörenhetsorganisationen Rädda Barnen samtidigt som de tävlar om en VIP-resa till den sjätte omgången i World Rally Championship (WRC) som går av stapeln i Italien i början av juni.

Deltagarna har en direkt påverkan på Hyundais donation till Rädda Barnens välgörenhetsprojekt Kamelbiblioteken i Afrika. Ju fler varv som deltagarna sammanlagt kör på den virtuella banan, desto högre blir Hyundais donation till projektet. Tävlingen går dessutom ut på att få den snabbaste varvtiden.

De som är med och tävlar kan också hashtagga #Game4Good för att dela sina bästa varvtider samt ge och ta del av olika tips på hur man bäst tar sig igenom banan. I spelet heter tävlingen ”Hyundai Veloster Time Trial” och är en del av den senaste uppdateringen för spelet som finns tillgängligt till iPhone, iPad, iPod Touch och Android-enheter. Förutom att deltagarna tillsammans hjälps åt att skänka pengar till Rädda Barnen, låser de upp bonusmaterial till bilen (t.ex. nya fälgar) genom att köra banan flera gånger.

Rädda Barnens projekt Kamelbiblioteken hjälper mer än 54 000 utsatta barn i Somalia och Etiopien, främst genom tillgång av böcker för att öka läskunnigheten.

Fram till och med den 12 maj finns möjligheten att sätta den snabbaste varvtiden med Hyundais Veloster Turbo i ”Real Racing 3”. Banan som de tävlande kör på är Circuit de Barcelona i Spanien. Personen med den snabbaste varvtiden vinner en fyra dagar lång VIP-resa för två personer till den sjätte omgången i WRC i Italien, i början av juni.

Rädda Barnen grundades 1919 och är världens ledande organisation för barnrelaterade frågor. Organisationen är verksam i 120 länder och leder en rad globala initiativ där barns rättigheter står i fokus. Under 2012 kunde Rädda Barnen hjälpa över 125 miljoner barn runt hela världen.

För mer information, gå in på: http://www.hyundai-social.com/game4good/web/uk/

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Lindham PR- och informationschef
Hyundai Bilar AB
Erik.lindham@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se