Hyundais Europafinal i fotboll för amatörer

• 16 fotbollslag och hundratals åskådare • Fem bästa lagen vidare till VM-finalen Hyundai Cup – Amatör VM i fotboll – har spelats över hela världen under namnet ”Hyundai Football World Championship. Världens bästa amatörlag i fotboll ska utses! I Sverige har Hyundai haft ett nära samarbete med Korpen. Vinnare i den svenska uttagningen blev Skälarö från Göteborg. Det globala fotbollsmästerskapet för amatörer som arrangerats är ytterligare ett led i den stora sponsorsatsning Hyundai gör i FIFA World Cup 2006. I helgen spelades Europafinalen i Wien och de 16 lag som tagit sig dit lockade hundratals åskådare och tillställningen blev en riktig folkfest. Alla kämpade väl men det blev Belgien som slutligen tog hem segern över Spanien efter en rafflande final. De fem lag som nu går vidare till VM för amatörer som kommer att spelas i Frankfurt den 29 juni – 2 juli 2006 är: Belgien, Spanien, Polen, Holland och Österrike. Vårt svenska amatörlag gick till kvartsfinal men förlorade där mot Spanien. Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006. Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM. I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu