HYUNDAIS VÄRDE VARAR

HYUNDAIS VÄRDE VARAR

Nya generationen Hyundai i30 förväntas behålla ett högre andrahandsvärde än sina konkurrenter i samma segment.

En oberoende undersökning har gjorts av RV-guidebook Eurotax, Frankrikes L ´Argus och Italiens Quattroroute, som handlar om att analysera andrahandsvärdet för nya bilmodeller på viktiga europeiska marknader som; Frankrike, Tyskland, Italien, Polen och Spanien. Och på samtliga dessa marknader har Hyundai i30 det högsta andrahandsvärdet efter tre år i segmentet.

I Tyskland beräknas nya i30 diesel behålla 46 % av sitt anskaffningsvärde efter tre år och 6000 mil, jämfört med Ford Focus (42 %), Toyota Auris (42 %) och Peugeot 308 (40 %). Siffrorna för i30 bensin är 45 %, Focus (42 %), Auris (41 %) och Peugeot 308 (37 %).

Tillsammans med Hyundais generösa garantipaket Five Year Triple Care; 5 års Nybilsgaranti utan milbegränsning, 5 års Vägassistans och 5 års Serviceassistans ger detta ännu bättre konkurrensfördelar.

Nya Hyundai i30 lanseras hos samtliga Hyundai-återförsäljare helgen den 24-25 mars!

oOo

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 86 försäljningsställen och 114 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2011 4,05 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag sex tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien och Ryssland.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991. I Sverige har Hyundai idag 62 försäljningsställen och 83 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Presskontakt PR & Communications Manager PR, Information, Sponsring & Event, Influencer-samarbeten. +46 (0) 733 380 770