Johan Kempes slogan ledsagar landslaget under Fotbolls-VM i Tyskland

Bilföretaget Hyundai har tillsammans med Aftonbladet genomfört en slogantävling där det vinnande bidraget kommer att pryda svenska fotbollslandslagets spelarbuss under Fotbolls-VM i Tyskland i sommar. Liknande tävlingar har genomförts i alla deltagande länder. Bland 3300 svenska bidrag valdes tre finalister ut där det vinnande bidraget röstades fram på Fifas hemsida. Vinnare blev Johan Kempe, från Järfälla, vars slogan fick 46 procent av rösterna. Den vinnande texten för landslagsbussen lyder: Kämpa! Jobba! Visa glöd. Ni har svenska folkets stöd! (Fight! Show spirit! Come on! You have the support of everyone!) Tusentals svenska fotbollsfans har varit inne på Fifas hemsida för att rösta på sin favoritslogan med möjlighet att påverka texten på landslagets spelarbuss. Vinnaren Johan Kempe får resa, hotell och biljetter för två personer till öppningsmatchen den 9 juni i Tyskland. Ytterligare tre personer vinner två biljetter var till en av Sveriges VM-matcher. Om Hyundai och Fotbolls-VM 2006. Hyundai är en av huvudsponsorerna av 2006 års Fotbolls-VM. I Sverige genomför Hyundai en rad VM-aktiviteter. En gigantisk Goodwill boll, där svenska folket kan skriva sina lyckönskningar, kommer att finnas vid flera orter och evenemang under våren. Passionen för fotboll manifesteras i Hyundai-Cup som avgörs i maj och där vinnande lag kvalificerar sig till Amatör-VM. Hyundai genomför dessutom en slogantävling där vinnarförslaget kommer att pryda svenska landslagets spelarbuss under Fotbolls-VM. Hyundai sponsrar TV-sändningarna under Sveriges VM-matcher. Hyundai Motors Corporation bildades 1967 och är idag en av världens främsta biltillverkare med 68.000 anställda och en omsättning på 205 miljarder SEK. Hälsningar Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu