Helt nya KONA Electric - större och uppgraderad med nya tekniska funktioner.

Svensk försäljningspremiär för Helt nya Hyundai KONA Electric

• Hyundais populära SUV, helt nya KONA Electric har försäljningspremiär och finns idag tillgänglig för svenska kunder till konkurrenskraftiga priser.
  • Helt nya KONA Electric har genomgått en stor förändring från tidigare generation och skalats upp i dimensioner samt uppgraderats med en mängd nya tekniska funktioner, såsom utökad räckvidd (512 km), Digital Key 2 Touch och Vehicle-to-Load.

MALMÖ, 25 oktober 2023 – Helt nya Hyundai KONA Electric har svensk försäljningspremiär och introduceras med konkurrenskraftiga priser.

Andra generationens KONA Electric sätter en ny standard när det gäller både storlek och framtidssäkerhet. Den både uppskalade och uppgraderade modellen är därmed det idealiska valet för progressiva svenska kunder som söker en flexibel el-SUV som kompletterar deras dynamiska livsstil. Designad med framtidssäkerhet i åtanke kommer helt nya KONA Electric att förbli aktuell under hela sin livscykel, tack vare funktioner som Over-The-Air-uppdateringar (OTA) och en utökad klassledande räckvidd på upp till 512 km (WLTP).

Med konsumentens bekvämlighet i fokus erbjuder den nya modellen en rymlig interiör och enastående komfort, vilket säkerställer en fantastisk upplevelse och trygghet både för förare och passagerare. Helt nya KONA Electric har uppgraderats med avancerade teknologier som Vehicle-to-Load, Digital Key 2 Touch och full uppkoppling via Bluelink som ger bästa möjliga användarupplevelse för kunden. Integrationen av dubbla 12,3-tums skärmar, Head-up Display (HUD) och shift-by-wire växlingsväljare framför ratten, ger en engagerande och interaktiv upplevelse för föraren.

Andra generationens KONA Electric är utrustad med nästa nivå av Hyundai Smart Sense ADAS-funktioner. Säkerhetssystem som normalt inte är tillgängliga hos modeller i samma klass och därmed säkerställer att KONA Electric erbjuder högsta nivå av säkerhet och bekvämlighet på vägen.

Tillsammans med ett bagageutrymme på 466/1300 liter (uppfällt/fällt baksäte), en frunk på 27 liter, dragvikt på upp till 750 kg samt taklast på 100 kg är KONA Electric flexibel nog för en mängd olika användningsområden.

Helt nya KONA Electric finns tillgänglig för beställning hos Hyundais auktoriserade återförsäljare från 25 oktober. Den populära SUV:en finns tillgänglig från 474 900 kr för versionen med batteri på 48,4 kWh och 156 hk, samtidigt som KONA Electric med det större 65,4 KWh-batteriet och motor med 217 hk rekommenderas från 514 900 kr.

Om Hyundai Sverige
Hyundai har varit representerat i Sverige med försäljning sedan 1991. Hyundai Bilar Import AB ägs av danska Nic Christiansen Group som tog över den svenska distributionen 2018 och har idag ett nätverk av 62 försäljningsställen och 82 serviceverkstäder landet runt.

Om Hyundai Motor Company
Hyundai Motor Company grundades 1967 och finns representerat i över 200 länder med mer än 120 000 anställda, dedikerade till utveckling av framtidens mobilitet, runt om i världen. Baserat på varumärkesvisionen "Progress for Humanity", accelererar Hyundai Motor sin förvandling till en Smart Mobility Solution Provider. Företaget investerar i avancerad teknik som robotik och Urban Air Mobility (UAM) för att åstadkomma revolutionerande mobilitetslösningar, samtidigt som man strävar efter öppen innovation för att introducera framtida mobilitetstjänster. I strävan efter en hållbar framtid för världen kommer Hyundai att fortsätta sina ansträngningar för att introducera nollutsläppsfordon utrustade med branschledande teknik för bränsleceller och elbilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundai, www.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.