Svenska Motor öppnar framtidens bilanläggning

Svenska Motor öppnar framtidens bilanläggning

I helgen slår Svenska Motor upp portarna till en helt ny, toppmodern Hyundaianläggning. Den nya fullserviceanläggningen, med försäljning av både nya och begagnade bilar, verkstad för service, reparationer och rekond, står nu klar att invigas.

Skövde 2014-03-26

Under Svenska Motors två första verksamhetsår såg man ett uppdämt behov för Hyundai i Skövde. Bara efter första året uppnåddes en marknadsandel på över 8 procent och ca 300 nya Hyundaibilar levererades. I och med det ökade intresset för märket och ett visat uppdämt behov, tar Svenska Motor nu nästa steg genom att öppna en helt ny fullserviceanläggning, mitt i ”Skövdes nya bilcentrum” vid Karstorpsrondellen. Anläggningen, med sitt utmärkta läge, är byggd med kunden i fokus och för en god och effektiv arbetsmiljö.
Svenska Motors anläggning i Stenstorp blir kvar där den är, med fokus på Tidaholm och Falköping. Här har renovering och förbättringar gjorts av den befintliga fastigheten.

Jesper Nyström som är platschef på den nya anläggningen är mycket entusiastisk inför helgens invigning och ser en stor potential för Hyundai i Skövde:

- Vi är mycket stolta över att kunna visa upp en av Sveriges absolut modernaste bilanläggningar för Skövdeborna till helgen. Det har varit en fantastisk resa hit sedan vår start 2011. Vårt mål för i år är att nå en marknadsandel på drygt 9 procent, vilket är mer än dubbelt så mycket sett till Hyundais försäljning på riksnivå. Det är en självklarhet för oss att erbjuda kunderna den absolut bästa upplevelsen när det kommer till ett bilköp, och vi hoppas att många kommer och besöker oss till helgen.

Thomas Holm är VD på Hyundai Bilar AB tycker att anläggningen ligger i linje med den modelloffensiv som Hyundai gör de kommande åren:

- Hyundai har en mycket imponerande marknadsandel i Skövde och anläggningen är verkligen en av de finaste i vårt svenska återförsäljarnät. Anläggningen öppnar också på helt rätt tidpunkt då Hyundai i Sverige kommer göra en stor satsning de kommande åren, med 20 nya modeller till 2017.

OM SVENSKA MOTOR AB Svenska Motor är auktoriserad återförsäljare för Hyundai och grundades 2011, då man samtidigt förvärvade Hyundai i Stenstorp (f.d. JA Bil) och startade upp nuvarande Hyundai i Skövde. Svenska Motor är helägt dotterbolag till Nordiska Motor AB, och drar därmed nytta av den organisation och kompetens som finns hos moderbolaget.

FOTO- OCH INTERVJUMÖJLIGHETER FÖR JOURNALISTER Vi inbjuder till förhandsvisning av den nya anläggningen i samband med VIP-invigningen för Hyundaikunder i Skövde torsdag den 27 mars mellan kl. 18-19.30, alternativt under vår invigningshelg för allmänheten fredag till söndag 28-30 mars. Vänligen anmäl gärna ert eventuella deltagande till vår VIP-kväll till anmalan@svenskamotor.se. Annan dag och tid är möjlig efter överenskommelse.

Frågor kring den nybyggda Hyundai-anläggningen i Skövde besvaras av Svenska Motors platschef, Jesper Nyström på telefon 0703-37 07 40.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 110 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning
och service över hela världen. Hyundai sålde 2012 4,4 miljoner bilar världen
över. Bilarna säljs i 186 länder via 5300 återförsäljare. Hyundai har idag sju
tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland