I am Homes utvecklingsprojekt i Eriksborg, Västerås

Full fart i stadsdelen Eriksborg i Västerås

I stadsdelen byggs i detta ögonblick 252 lägenheter utvecklade av oss på I am Home. Bostadsprojektet omfattar cirka 14 000 m2 BTA fördelat över sex huskroppar. Etapp Ett växer nu fram med tre hus där stommontaget kommer pågå fram till nyår. Montaget på etapp två kommer att starta efter årsskiftet med hus fyra till sex. Här sker just nu vatten- och avloppsförläggning runt hus fem och sex.

Consto ansvarar för byggnationen som skall certifieras enligt Miljöbyggnad Silver. Vi på I am Home planerar för inflyttning i februari 2023 och efter färdigställandet kommer fastigheten förvaltas av Rikshem.

Projektets geografiska läge med närhet till skola och barnomsorg, dagligvaruhandel och centrum men även skog och natur uppfyller en bredare målgrupps önskemål. Vi har skapat en lägenhetsfördelning med planlösningar som ska kunna täcka in dessa målgruppers aktuella och framtida kravställningar och bidra till en enklare vardag.

Västerås ingår i en spännande och expansiv region för bostadsutveckling där vi på I am Home ser stor potential och aktivt sonderar efter nya projekt och samarbeten.