Lyle & Scott inleder samarbete med Grayling och IBEYOSTUDIO

Lyle & Scott nysatsar på den svenska marknaden och inleder ett samarbete med PR-byrån Grayling och IBEYOSTUDIO. Ambitionen är att öka varumärkets närvaro på den svenska modemarknaden genom fler livsstilsinspirerade aktiviteter på nya arenor och för delvis nya målgrupper. Grayling, världens näst största fristående PR-konsultföretag kommer att ansvara för kommunikationen och IBEYOSTUDIO kommer att ansvara för Lyle & Scotts showroom och kontakten med stylister och modejournalister.

– Med en ny PR-byrå och ett nytt showroom kraftsamlar vi inför en ny säsong. Vi tror att Grayling och IBEYOSTUDIO är den perfekta kombinationen för att ta vårt varumärke i den riktning vi vill, säger Ted Jöhncke från Proscott, Lyle & Scotts svenska agent.

Lyle & Scott samarbetar med Grayling på flera marknader runt om i Europa. Efter England är Sverige den största marknaden för varumärket.

– Lyle & Scott står för kvalitet och tradition och den livsstilen vill vi fortsätta att förmedla men till delvis nya målgrupper och med nya metoder. Vi är mycket laddade över att få lansera de idéer vi har arbetat fram, säger Torbjörn Runvik, Creative Director på Grayling.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Ted Jöhncke, Proscott, 0708-754438, ted.johncke@proscott.se
Torbjörn Runvik, Creative Director på Grayling, 0704-102120, torbjorn.runvik@grayling.com
Ozkar Hamberg, IBEYOSTUDIO, 0703-98 56 59, ozkar@ibeyostudio.se

Om Lyle & Scott
Lyle & Scott har 130 års erfarenhet av design inom stickade kvalitetskläder och står för äkthet, kulturarv och expertis världen över. Lyle & Scott är idag ett erkänt ledande varumärke inom herrkläder och har en ledande position inom golfsektorn. Läs mer på lyleandscott.com

Om Grayling
Grayling är världens näst största fristående PR-konsultföretag med inriktning på marknads-pr, företagskommunikation, Public Affairs och Investor Relations. Grayling har 900 medarbetare på 70 kontor i 40 länder i Europa, USA, Mellanöstern och Asien. Grayling Sverige har 50 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på grayling.nu.

Om IBEYOSTUDIO
Alla som jobbar på IBEYOSTUDIO har en mångårig bakgrund från olika aspekter av att arbeta med varumärken, såväl som ett personligt engagemang och intresse som sträcker sig långt utanför våra väggar. IBEYOSTUDIO ser sin mångfacetterade bakgrund som sin absolut största tillgång när det gäller att skapa synliggörande sammanhang för de varumärken de jobbar med. De brinner för nya idéer, andras såväl som egna. Läs mer på ibeyostudio.se.

• lyle scott
  • lyle & scott