Nytt demokratisamarbete med Rösta Mermänskligt

Nytt demokratisamarbete med Rösta Mermänskligt

Den 2-3 februari anordnar kampanjen Rösta Mermänskligt och Ibn Rushd Studieförbund en konferens i Stockholm för att stärka arbetet för demokrati och mänskliga rättigheter. Kampanjen #röstamermänskligt startade inför riksdagsvalet i höstas med syftet att uppmana människor att rösta för ett mer medmänskligt samhälle och för att skapa möten och samtal om allas lika värde, hållbar utveckling och demokrati. Efter valet har samtalen fortsatt och spridits runt om i Sverige.

Nu tar rörelsen nästa steg och bjuder in både personer som deltagit i kampanjen tidigare och utomstående från civilsamhället, myndighetsvärlden och företag att delta i en två dagar lång konferens. Under konferensen ska deltagarna vägledas i metoden Open Space och tillsammans skapa hållbara och långsiktiga projekt.

– Alla som tänker sig att de kan bidra eller är nyfikna är varmt välkomna. Vi hoppas på en stor bredd bland deltagarna så att dagarna sedan kan skapa ringar på vattnet över hela Sverige, säger Kinna Skoglund, initiativtagaren till dagarna och en av de som startade #röstamermänskligt.

Ibn Rushd ser samarbetet som ett viktigt steg i arbetet mot ett mer inkluderande samhälle där människor från olika bakgrund kan mötas, stärkas och lära tillsammans.

Vill du eller din arbetsplats vara med?

Skicka din anmälan till kinna.skoglund@gmail.com!

Tid:
Lördagen 2/2 kl. 10-17
Söndagen 3/2 kl. 10-15

Plats:

Priser:
Mindre organisationer (färre än 5 anställda): 1500 SEK
Studieförbund, fackförbund och större organisationer (fler än 5 anställda): 3000 SEK
Näringsliv, politiker, offentliga aktörer: 5000 SEK

Ibn Rushd är ett ungt studieförbund med fokus på livsåskådning, mänskliga rättigheter och mångfald. Vi är ett av tio studieförbund i Sverige som får del av statsanslaget till folkbildningsorganisationer och erbjuder ett brett utbud av seminarier, studiecirklar och kulturarrangemang.