Dairy Fruit väljer IBS Enterprise

IBS har tecknat ett avtal med det danska livsmedelsföretaget Dairy Fruit, ett dotterbolag inom Arla Foods Group. Avtalet omfattar installation av affärssystemet IBS Enterprise samt en modul anpassad för livsmedelsindustrin. Ordervärdet uppgår till 6 MSEK och inkluderar programvara, konsulttjänster, hårdvara och support. - Valet föll på IBS eftersom vi ville ha ett standardiserat affärssystem med god passform för vår bransch. Med den omfattande funktionalitet som finns i IBS Enterprise och i tilläggsmodulen för processindustrin får vi ett kraftfullt affärsstöd som gör att vi kan förbättra både produktion och logistik samt andra stödjande processer. Den kompetens som IBS besitter inom vårt verksamhetsområde har också varit en viktig faktor i valet av leverantör, säger Mogens Hede Jensen, projektledare på Dairy Fruit. Dairy Fruit är producent och leverantör av fruktberedningar till mejeriprodukter, glass, efterrätter och konfektyr för kunder i Europa. Med höga krav på kvalitetskontroll och spårbarhet, sökte Dairy Fruit ett branschanpassat standardsystem för produktion och varuförsörjning som ger förutsättningar för ökad effektivitet och konkurrenskraft. Den valda lösningen, IBS Enterprise 6.0 innehåller moduler för distribution, lagerstyrning, efterfrågestyrd tillverkning och ekonomistyrning som gör det möjligt för Dairy Fruit att automatisera viktiga affärsprocesser. Det nya affärssystemet ska tas i drift vid Dairy Fruits produktionsanläggning i Odense den 1 januari 2007. Läs mer om Dairy Fruit på http://www.Dairy-fruit.dk För mer information kontakta: Allan Rotheisen, Areachef och VD för IBS Danmark Tel: +45 2067 4000 Mobil: +45 2067 4000 allan.rotheisen@ibs.dk