ICA presenterar: Hela sommaren under ett och samma tak

Inför våren och sommaren 2011 presenterar ICA sitt nya sommarsortiment med allt ifrån färgglada grillar och picknicktillbehör till mjuka strandbadlakan och sommarens leksaker. Alla nyheter kommer att finnas på ICAs 72 Maxi-butiker där man i år satsar stort på originell design, smarta funktioner och miljöanpassade alternativ.

- Som kund i en ICA Maxi-butik ska man, utöver matvaror, kunna hitta det mesta för familjehushållet under ett och samma tak. Den här sommaren känner vi verkligen att vi lever upp till det löftet när vi erbjuder både nödvändiga basvaror och inspirerande produkter i en helt unik design, säger Björn Abild, vd för ICA Special*.

Inom grillsortimentet lanseras i år två stora nyheter; Webergrillen i färgen Lemon som bara finns på ICA Maxi samt läckra minigrillar, perfekta att ta med på utflykten. Dessutom introducerar ICA ett tändpapper, märkt med Naturskyddsförenings Bra miljöval, som är ett miljövänligare alternativ till den traditionella tändvätskan. En annan succé från förra året är ICAs egen innovation, Easy to BBQ - portionspåsar med en blandning av kol och briketter för snabb tändning och lång glödtid. Påsen läggs direkt på grillen och tänds på i hörnen, enkelt och smidigt utan smuts och extra tändmedel.

Till sommaren hör också lek, picknick och strandliv. Även här presenterar ICA en rad nyheter. Bland annat lanseras ett picknick-kit med en pläd med mönster av ett fiaspel som matchar kylväska med plats för 1,5-liters PET-flaskor, pläd och strandmadrass i mönstret Hanna. Dessutom släpps den nya serien Emma som består av en termos, en picknick-kylväska och en strandstol med mönster av en blomranka, designat av ICAs eget designteam.

För barnen lanseras även en lekserie med gungor, tält, hopprep och drakar – allt i mönster med grodor och nyckelpigor, unikt för ICA i design av Johanna Backman.

*ICA Special är den del av ICA som inte jobbar med mat.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Lahte, produkt-/PR-ansvarig ICA Special, E-post: anna.lahte@ica.se
Mobil: 076-7682173

Utlåning av produkter för fotografering från ICA Maxi finns att låna hos Polhem PR. För nedladdning av högupplösta bilder från ICA Maxi gå in på: www.polhem.com/pictures, Polhem PR:s bildbank. Saknar du inloggningsuppgifter hör av dig så hjälper vi till. Tel 08-22 62 27  E-post: inredning@polhem.com

• Hobby

• sommaren
  • ica maxi
  • nya sommarsortiment
  • polhem pr
  • miljöanpassade
  • ica special
  • grillsortimentet