Fem butiker belönas med Guldkompassen

ICA-butiker i Växjö, Haninge, Skogås och Göteborg belönades på tisdagen med det prestigefyllda priset Guldkompassen – bästa förbättringen inom sin profil, framröstat av kunderna själva. Efter en riksomfattande undersökning bland ICAs kunder runt om i hela Sverige var det tolv butiker som till slut nominerades, fördelade på ICAs fyra butiksprofiler – ICA Nära, ICA Supermarket, ICA Kvantum och Maxi ICA Stormarknad. Med en festlig inramning som avslutade årets ICA-dag i Stockholm blev det känt vilka fyra butiker som vunnit Guldkompassen – ICAs egen Oscarsgala 2006. Det blev: ● ICA Nära Frigga, Göteborg ● ICA Supermarket Skogås ● ICA Kvantum Haninge ● Maxi ICA Stormarknad Växjö Dessutom delade juryn ut sitt hederspris som gick till köpman Carl-Daniel Andersson på ICA Supermarket Derome i Veddige. Butiken har inte bara visat stark försäljningsutveckling utan dessutom fått bra resultat i kundkompassen två år i rad. - Pristagarna är solklara. Dessa butiker har höjt sig mest tycker kunderna. Ett bättre kvitto på att butiken gör rätt saker går inte att få, säger Peder Larsson, vd för ICA Sverige AB. Förutom äran består priset av en summa pengar baserat på antalet medarbetare i butiken. Pengar som är öronmärkta att användas för aktiviteter och uppmuntran för just personalen i de vinnande butikerna. För ytterligare information: Roger Isaksson och Johanna Isaksson, handlare ICA Nära Frigga i Göteborg, tel 031-15 51 26 eller 0708-28 24 88 Börje Johansson, handlare ICA Supermarket Skogås, tel 08-77 11 530 eller 0705-49 96 55 Mats Andersson och Lars Andersson, handlare ICA Kvantum Haninge, tel 08-70 74 300 eller 0703-25 20 00 Håkan Seiborg och Karin Aronsson-Solomon, handlare Maxi ICA Stormarknad Växjö, tel 0470-79 99 00 eller 070-5646604 Carl-Daniel Andersson, handlare ICA Supermarket Derome i Veddinge tel 0340 - 31001 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med drygt 170 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med drygt 70 butiker i Sverige. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se

• Detaljhandel