Maxi ICA Stormarknad öppnar i Erikslund, Västerås

Den 48:e Maxi ICA Stormarknad öppnar i Västerås onsdagen den 17 maj. Butiken har 115 anställda och 45 000 artiklar i sortimentet. Handlaren Torbjörn Kvist och hans medarbetare erbjuder ett brett sortiment inom såväl dagligvaror som specialvaror. Öppettiderna är generösa, 7-22 alla dagar. - Jag och mina medarbetare ska jobba för en bra service. Butiken har både manuell fiskdisk, bageri och självscanning och är dessutom Svanenmärkt. Butiken har också en fin hälsa och skönhetsavdelning, säger Torbjörn Kvist, handlare. Hälsa och skönhetsavdelningen är ett svar på kundernas önskemål. Avdelningen är inspirerande med utbildad personal och ett brett sortiment med både nya och välkända varumärken. Konceptet är detsamma som pilotförsöket i Maxi ICA Stormarknad Solna som har visat sig framgångsrikt och uppskattat. Redan tisdag den 16 maj klockan 18.00 bjuder Torbjörn Kvist på en förhandsvisning av butiken. Adress: Traversgatan 12, Västerås Fakta om Maxi ICA Stormarknad Erikslund i Västerås: Öppning: onsdag den 17 maj Anställda: 115 Budgeterad omsättning: 280 Mkr netto (totalförsäljning) Antal artiklar: 45 000 artiklar Yta kvm: Totalyta 11 122 kvm, Säljyta Livs: 4 047 kvm, Special: 3 366 kvm Öppettider: 7-22 alla dagar Antal kassor: 11 st plus 4 st själcscanning Servicefunktioner: Svenska Spel, ATG, Självscanning, Maxikök, Minihus För ytterligare information: Torbjörn Kvist, handlare tel: 021-4704003 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med drygt 170 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med drygt 70 butiker i Sverige. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se

• Detaljhandel

• Västmanland