Pressmeddelande -

Nu lanserar ICANIWILL SMASH Collection – en specialdesignad kollektion för padel och racketsport

Det svenska sportmodeföretaget ICANIWILL lanserar nu en exklusiv kollektion för padel och racketsport – SMASH Collection. Kollektionen består av en bred variation av plagg och accessoarer för dam och herr i två tydliga stilar. I och med kollektionen befäster ICANIWILL sin position inom padel ytterligare och profilerar sig som en stark aktör i sporten. Kollektionen finns tillgänglig på ICANIWILLs egen e-handel samt utvalda återförsäljare och padelanläggningar.

ICANIWILL lanserar nu sin första kollektion designad specifikt för padel och racketsport. SMASH Collection är en exklusiv kollektion med stilsäkra och funktionella produkter för både dam och herr. Kollektionen har två tydliga uttryck; tidlösa och sportiga plagg med fokus på funktion, samt stilsäkra pikéer, klänningar och kjolar med inspiration från den klassiska racketsporten. Kollektionen är tillverkad i funktionella material och ICANIWILLs egna SWEATTECH teknologi som effektivt transporterar bort fukt under intensiva matcher.

- Det känns jätteroligt att äntligen låta våra kunder ta del av den här kollektionen. Vi har länge velat utveckla en förstklassig kollektion för racketsport med funktionell design och genomtänkta detaljer. Alla plagg är noggrant designade för maximal komfort och finns i varierande färger och stilar för att passa olika typer av spelare, berättar Gustaf Ollas, grundare av ICANIWILL.

ICIW kopplade tidigare i år ett starkt grepp om padeln genom samarbeten med bland annat Every Padel, en av de mest framstående aktörer inom sporten. I mars i år anordnades bland annat ICANIWILL Invitational på Scandinavian XPO, ett samarbete mellan ICANIWILL, Every Padel och Everysport Media Group som lockade toppspelare från hela världen. I och med lanseringen av SMASH tar man nu ytterligare ett kliv in i den snabbväxande padeln och profilerar sig som en stark aktör i sporten.

- Padeln fortsätter att växa i hela europa och vi ser en ljus framtid inom sporten. Lanseringen av den här kollektionen ligger helt rätt i tiden och vi ser fram emot att se våra plagg i padel- och tennishallar framöver, fortsätter Gustaf Ollas.

SMASH Collection finns tillgänglig på ICANIWLLs egen e-hanadel icaniwill.se samt utvalda återförsäljare i Sverige och Europa.

Pris: 399-799 kr

Urval av återförsäljare:
Stadium
Raquet.se
Every Padel
Nelly.com

• Mode

• sortimet
  • lohilo padel arena
  • padel
  • icaniwill invitational
  • klövern padel
  • actionpadel
  • produktbilder
  • expansion

ICANIWILL började med en postit-lapp på en badrumsspegel och idag säljer vi högkvalitativa träningskläder världen över. Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv.

Our goal is to see you succeed.

Ebba Lange

Presskontakt PR and Communications Manager +46 70 760 45 00