Outnorth blir ny återförsäljare för ICANIWILL

ICANIWILL, även känt som ICIW, har under 2020 expanderat kraftigt och ökar snabbt antalet återförsäljare i Sverige och norden. Nu blir Outnorth, Skandinaviens ledande e-handlare inom friluftsliv, ny återförsäljare för sportmärket. Det nya samarbetet är ett led i ICANIWILLs expansionsarbete för att bredda sitt varumärke.

2020 har varit ett expansivt år för ICANIWILL. Sportmodeföretaget har ökat sin försäljning kraftigt och går mot ett rekordår både för den egna e-handeln och återförsäljarna. I takt med att företaget expanderar och breddar sitt sortiment, utökar man även antalet återförsäljare både i Sverige och norden. Senaste tillskottet är Outnorth som blir ny återförsäljare när ICANIWILL breddar sitt varumärke för att nå nya målgrupper.

-Vi är väldigt glada över att ICANIWILL blivit en del av vårt sortiment. Vi är inne i en tillväxtperiod inom träningssegmentet och varumärket stärker vårt utbud av bra träningsprodukter ytterligare. Träningstrenden har under de senaste åren ökat hos våra konsumenter och vi ser att fler och fler finner harmoni och glädje i träning och fysisk aktivitet, berättar Evelina Olofsson, Category Manager på Outnorth.

Som ett led i ICANIWILLs expansionsplan har man under det senaste året bland annat breddat sitt sortiment. I oktober lanserade man till exempel sin första kollektion för dam och herr anpassat för löpning och utomhusträning. Att addera Outnorth som återförsäljare blir därför ett naturligt steg i utvecklingen.

-Vi har sett en ökad efterfrågan på ett bredare sortiment och våra nya produkter uppskattas av såväl konsumenter som återförsäljare. Outnorth är en stark aktör inom sitt segment och blir ett perfekt tillskott till våra befintliga återförsäljare, berättar Anders Wallstedt, vd på ICANIWILL.

Outnorth är en av Sveriges största återförsäljare av kläder och produkter för friluftsliv och utomhusaktiviteter. ICANIWILL arbetar sedan tidigare med ett antal välkända återförsäljare i norden såsom Stadium, SATS och nelly.com.

ICANIWILLs produkter finns tillgängliga i Outnorths e-handel.

• Mode

• återförsäljare
  • outdoor
  • icaniwill

ICANIWILL började med en postit-lapp på en badrumsspegel och idag säljer vi högkvalitativa träningskläder världen över. Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv.

Our goal is to see you succeed.

Ebba Lange

Presskontakt PR and Communications Manager +46 70 760 45 00