Harpa Reykjavik utnämnd som Nordeuropas bästa kongresscenter under 2012

”Förutom Harpas fantastiska läge på utkanten av Atlanten så är anläggningarna av främsta kvalité kombinerat med kundservice på hög nivå", säger Charles Vandeleur, redaktör för MICE Report som står bakom utmärkelsen. Icelandair, som har flugit resenärer till Island i över 75 år, har också noterat ett ökat intresse till ön sett med kongressögon.

Harpa är inte bara en vacker och skulptural byggnad, den är även designad för extrem hållbarhet samtidigt som den skall skötas miljövänligt, två viktiga faktorer i skapandet av Reykjaviks nya center. Källsortering, återvinning och energisnålt material är ledord samt att uppvärmning av huset kommer naturligt från den isländska underjorden.

Sedan öppningsdagen maj 2011, så har över 2 miljoner människor besökt Reykjaviks nya landmärke och lyssnat på allt från Björk till Berlin Philharmonic. 2011 valdes Harpa av Travel & Leisure Magazine till en av de bästa konserthallarna som skapats i det nya millenniet.

Utnämningen av Harpa som bästa kongresscenter speglas i efterfrågan och intresset för Island som kongress-och konferens destination.

Mer om Island i allmänhet och resor till Island kan ses på icelandair.se

Läs mer om Harpa på www.harpa.is.