Icelandair öppnar sin 20:e nordamerikanska helårsdestination: Dallas Fort Worth International.

Från mitten av maj 2018 lägger Icelandair till ytterligare en destination i det ständigt växande nordamerikanska nätverket när den första flygningen går till Dallas Fort Worth International, Texas.

Dallas Fort Worth International är destination nummer 20 i Nordamerika och den första destinationen i södra USA. Icelandair har fyra avgångar i veckan till Dallas Fort Worth: måndag, onsdag, fredag och söndag som avgår från Keflavik, Island kl 17:15 med ankomst tillbaka på Island 06:00 för direktanslutning till eftermiddagsankomster och morgonavgångar till Europa.

Icelandair firar sin 80-årsdag 2017 och kan samtidigt presentera det största nätverket i företagets historia. Birkir Holm Gudnason, VD Icelandair säger: "Vår nya service till Dallas Fort Worth ger våra europeiska passagerare möjlighet att utforska ”the great Lone Star State”, samtidigt som våra Texas-passagerare kan flyga non-stop till Island och bortom till mer än 25 Europeiska destinationer som vi erbjuder".

Dallas Fort Worth geografiska läge, storlek och utbud innebär att det blir enkelt att flyga från Europa och Asien och sedan fortsätta vidare till andra destinationer i Nordamerika, Central- och Sydamerika.

Icelandair erbjuder en Stopover i Island på din väg över Atlanten. Du kan stanna upp till sju nätter utan extra biljettkostnad, resan är uppdelad i två praktiska delar och du får chansen att uppleva Island som en extrabonus.

Icelandair har 48 destinationer varav 20 i Nordamerika: 15 i USA med Dallas Fort Worth, Texas och Cleveland, Ohio från 2018 samt 5 i Kanada. Förväntat passagerarantal under 2017 är 4 miljoner. Se alla Icelandairs destinationer och läs om Icelandair Stopover på icelandair.com.

Icelandair Media Kontakt:
Karen Østerbye - Icelandair Nordics - 40 55 90 95 - karen@icelandair.is