Icelandairs passagerarsiffror för oktober visar ökning.

Direkt i anslutning till det positiva resultatet för tredje kvartalet kan vi konstatera att passagerarsiffrorna fortsätter att stiga.

Oktober månad var inget undantag mot föregående månader - antalet passagerare ökade med 18% jämfört med oktober 2011. Mer konkret var antalet passagerare i oktober 172.015 mot 146,213 i oktober 2011.

- Antalet passagerare ökade med 18% i oktober 2012 jämfört med oktober 2011

- Antal passagerare i oktober 2012 var 172.015 mot 146.213 i oktober 2011

- Antalet passagerare januari-oktober 2012 var 1.769.887 mot 1.539.455 för samma period 2011

Med Anchorage, Alaska i linjenätet från  maj 2013 öppnar Icelandair sin 10:e nordamerikanska destination. Icelandair har fått fyra nordamerikanska destinationer sedan 2009 och trafikerar New York, Boston, Washington DC, Orlando, Minneapolis, Denver, Seattle och Anchorage i USA och Toronto och Halifax i Kanada.

Icelandair samarbeta med Frontier Airlines i Denver Colorado, Alaska Airlines i Seattle och Jet Blue i New York och Boston och kan därför erbjuda sina kunder ett stort antal destinationer i USA och Kanada.