Icelandairs passagerarsiffror i januari 2012 - fortsatt positiva!

Icelandair har haft en bra start på 2012 med en ökning av passagerare på 13% mot januari 2011. Från 82.115 passagerare i januari 2011 har siffran stigit till 93.184 i januari i år. 2011 var det bästa året i Icelandair historia och den positiva trenden fortsätter 2012.

Antalet turister som besökte Island under januari i år ökade med 28% jämfört med samma månad året innan vilket är helt i linje med de insatser som gjorts för att öka turismen till Island under lågsäsong. Med andra ord "uppdraget lyckades" och Island är inte längre "bara" en sommardestination.

- Antal passagerare ökade med 13% i januari 2012 mot januari 2011.

- Antal passagerare i januari 2012 var 93.184 mot 82.115 i januari 2011.

Icelandair är tillbaka i Göteborg och Billund i sommar efter vinteruppehållet och ökar antalet avgångar i hela Skandinavien och Finland under 2012. Icelandair kommer 2012 att ha den mest omfattande tidtabellen någonsin. Icelandair öppnade rutten till Washington D.C. våren 2011 och i maj 2012 öppnas rutten till Denver, Colorado och därmed trafikerar Icelandair nio destinationer i Nordamerika. Flottan som består av Boeing 757 växer under 2012 med 16 plan mot tidigare 14. Antal passagerare beräknas i år uppgå till 2 miljoner.

Icelandair firar i år 75-årsjubileum med nio destinationer i Skandinavien och Finland: Köpenhamn och Billund i Danmark, Stockholm och Göteborg i Sverige, Helsingfors i Finland och Oslo, Bergen, Stavanger och Trondheim i Norge. I Nordamerika trafikerar Icelandair New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver och Washington, DC samt Toronto och Halifax. Se samtliga destinationer på icelandair.se.