Överrasknings stopover på Island för chockad resenär

Icelandair släpper ny kortfilm som visar hur en passagerare utforskar Island under en 48-timmars mellanlandning inför lanseringen Season of Surpirses.

Icelandair släppte idag en ny kortfilm som visar hur en passagerare får sin största chock någonsin när hon blir överraskad med en 2 dagars stop-over på Island. Denna två minuters kortfilm visar hur de anländer till Keflavik flygplats för vad hon tror är en mellanlandning till hennes slutdestination.

I stället blir de glatt välkomnade i ankomsthallen av en grupp islänningar som står redo att visa henne allt som landet har att erbjuda. Överraskad och glad blir sedan passageraren tagen iväg på en egen skräddarsydd resplan, helt anpassad för hennes egna intressen.

Se videon här.

Filmerna visar hur Kat, en fotograf från LA som reser till London, när hon ger sig ut på sin egen överraskningsresa runt Island där hon även återfinner sin kärlek till mat. När Kat återhämtat sig från chocken av hennes varma välkomnande så tas hon med på en gastronomisk resa. Hon får chansen att tillaga ekologiskt lamm, isländska rågbröd i en geotermisk varm källa på Frost och Funi i Hveragerdi, att plocka kråkbär och björnbär i Reykjadalur samt koppla av med ett dopp i den hemliga lagunen vid Fludir som avrundning på dagen.

Under hennes äventyr berättar Kat att hennes erfarenhet inte bara har gett henne gåvan av tid men också chansen att reflektera över vad som är viktigt i livet - att ta varje tillfälle i akt och hänge sig helt i varje ny erfarenhet som presenteras för dig.

Filmen belyser den unika möjligheten till en Stopover, en produkt skapad av Icelandair som sedan 1960-talet har gett transatlantiska passagerare möjligheten att utforska en ny destination som en del av sin resa i upp till sju dagar utan extra kostnad.

Med en hel uppsjö av aktiviteter som erbjuds, från glaciärvandring, blå lagunen, vulkantur till norrsken kan resenärerna se till att de får ut det mesta av sin mellanlandning.

Icelandair ger även passagerare chansen att vinna sin alldeles egen fantastiska Stopover överraskning, som är en del av sin Season of Surprises. Du kan nominera dig själv eller en vän för VIP-behandling genom att besöka och få reda på mer information här.