Sigur Rós till Iceland Airwaves 2012

Iceland Airwaves är stolta över att meddela att Sigur Rós är tillbaka till Iceland Airwaves. Det har gått 11 år sedan Sigur Rós senaste uppträdde på Iceland Airwaves, efter att ha kommit till den internationella scenen med sin andra skiva "Ágætis Byrjun".

I sitt första framträdande på hemmaplan på fyra år, kommer bandet avsluta festivalen med en spelning på den nya Laugardalsholl Arena söndagen 4 november.

Biljetter till Sigur Rós framträdande på Iceland Airwaves finns till försäljning från lunch onsdag 16 maj via midi.is Biljetter finns från specialpris 3900 ISK för de som har en Iceland Airwaves entre pass. Då gäller - först till kvarn. En kodad länk kommer att skickas till alla som har köpt en Iceland Airwaves biljett på måndag 14 maj. Annars kostar en biljett till Sigur Ros kostar 5900 ISK.

På returen av en Globetrotter turne med en 11 manna uppställning kommer det att framföras låter från hela kartoteket, inklusive från det kommande albumet - Valtari.

Icelandair och paket erbjudanden: http://www.icelandair.se

Iceland Airwaves och biljetter: http://www.icelandairwaves.is

Sigur Rós: http://www.sigur-ros.co.uk