Alice Bardot Premier Cru

Champagne med lagringspotential.. men lika god att avnjutas redan nu!

Äntligen lanseras Alice Bardot Premier Cru i Sverige! En champagne med stor lagringspotential för alla som uppskattar mogen och lagrad champagne. Har du aldrig tidigare provat en champagne med mognadstoner så har du verkligen något att se framemot om några år om du kan vänta så länge...

Champagne ska som bekant helst vara kall, torr och gratis. Det senare kan man bara önska, men en liten tröst är att Alice Bardot Premier Cru framstår som ett fynd när du betänker allt arbete som ligger bakom denna Premier Cru.

Smakar du på en flaska av Alice Bardot Premier Cru redan nu utlovas en torr, komplex och balanserad champagne med toner av gula plommon, äpple, kex och honung. Perfekt som uppfriskande aperitif innan maten, till fisk & skaldjur, ost eller annan plockmat.

Alica Bardot Premier Cru
​Pris: 329 kronor
​Förpackning: 750 ml
​Alkoholhalt: 12,5 %