Världspremiär av Idfyed i Göteborg och Stockholm

Idfyed är här, en identitetstjänst som gör det möjligt att enkelt och säkert identifiera människor och samtidigt skydda deras integritet, överallt och när som helst. Tjänsten enar den digitala och fysiska världen och revolutionerar samtidigt sättet att se på både identitet och identifiering. Lanseringen har firats med inte mindre än två världspremiärer. En i Göteborg och en i Stockholm.

Under världspremiärerna bjöds det frukost och mingel, ackompanjerat av vackra toner från sångerskan Anna Christoffersson och gitarristen Henrik Hallberg. Därefter presenterade Idfyeds CEO Dennis Sjöblom och CCO Martin Sohtell hur Idfyed kan lösa många av utmaningarna som globalisering och digitalisering för med sig när det kommer till identifiering och identitet.

– Globaliseringen och digitaliseringen gör att vi behöver kunna identifiera oss och varandra på helt nya sätt idag jämfört med tidigare, förklarar Martin Sohtell. Det ska vara enkelt och säkert och samtidigt skydda vår integritet, både i digitala och fysiska miljöer. Med Idfyed är det möjligt.

Intresset för Idfyed är stort och omkring 200 personer har deltagit under världspremiärerna i Göteborg och Stockholm.

– Det är fantastiskt roligt att så många har deltagit under våra världspremiärer, säger Dennis Sjöblom. Hela teamet är glada, ödmjuka och stolta över vad vi har skapat under de senaste åren och det är en viktig milstolpe att nu kunna presentera vår tjänst för marknaden.

Dennis Sjöblom

Presskontakt Vd +46 (0)73-023 22 00