Idogens investerarträffar hösten 2015

Idogens VD Lars Hedbys presenterar bolaget på företagsträff hos Aktiespararna Mellanskåne den 21 oktober och på Sedermeradagen i Stockholm den 17 november. För mer information om träffarna, se nedan.

Aktiespararna Mellanskåne

Datum: 21 oktober 2015

Tid: 18.30

Plats: Bilmånsson (Volvohuset), Vikhemsgatan 1, Eslöv

Anmälan görs på Aktiespararnas webbplats.

Sedermeradagen i Stockholm

Datum: 17 november 2015

Tid: 7.30‒19.00 (Idogen presenterar kl. 15.30‒16.00)

Plats: Radisson Blu Waterfront, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm

Anmälan görs på Sedermeradagens webbplats.

Idogen utvecklar tolerogena vacciner som omprogrammerar immunförsvaret. Det innebär ett nytt behandlingskoncept för autoimmuna sjukdomar, organavstötning efter transplantation och patienter som står utan behandling efter att ha utvecklat antikroppar mot ordinarie behandling. Behandlingen bygger på att en liten andel av patientens dendritiska celler (en sort vita blodkroppar) tas ut, omprogrammeras och sedan ges tillbaka till patienten. Bolagets plattformsteknologi har potential att kunna utveckla långtidsverkande behandling för autoimmuna sjukdomar som idag inte går att bota. Härutöver har bolaget potential att förändra transplantationsmarknaden genom att minska behovet av immundämpande behandling efter transplantation. Idogen grundades år 2008 kring en immunologisk upptäckt vid Lunds Universitet. För mer information, besök www.idogen.com