Idre Fjäll har sålt 78 procent av målsatt volym

Idre Fjälls försäljning inför vintern har nått 78 procent av prognostiserad volym. Ökningen har främst skett på webben där antalet besök ökat med 15 procent mellan augusti och oktober jämfört med året innan.

Beteendet att man köper mer och mer via webben visar sig också när det gäller att boka sin vintersemester.

- På vår webbsida kan vi se vilka dagar det har snöat i Mälardalen, Göteborg och Malmö. Då ökar både besök och köp och det märks att svenskarna börjar tänka vinter, säger Joacim Johansson, vd på Idre Fjäll.

Det är hög tid att boka sin skidsemester om man vill vara säker på att få plats under sin lediga vecka.

- Bokningsläget inför vintern ser bra ut men det finns fortfarande boende kvar till uthyrning även under julhelgen, säger Jocke Johansson, vd på Idre Fjäll.

Bilder/pressreleaser för fri publicering:

Idre Fjäll är en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden, sommar som vinter. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll, och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 130 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper är familjer, företag/konferens och idrott. Detta för att kunna hålla en ekonomiskt bärande verksamhet året runt.

• Semester

• skidåkning