Bästa sajten inom bank och försäkring!

Ifs webbsajt har ännu en gång utsetts till årets bank- och försäkringssajt av Internetworld.

För fjärde gången på fem år har If vunnit förstaplatsen i Internetworlds rankning av bank- och försäkringssajter. Förra året kom If tvåa, men har nu återtagit ledningen.

- Ett mycket glädjande besked. Vi kan alla vara stolta över den här fina utmärkelsen. Personligen tycker jag det är en särskilt stor bedrift att vinna just i år då vi ägnat så mycket tid åt att migrera sajten till ett nytt content management system, ett arbete som inte syns så mycket ut mot våra besökare, säger Johan Maxe, Corporate Digital Manager.

Under året som gått har If fortsatt förbättra och anpassa sina tjänster efter användarnas behov. Fokus har legat på att digitalisera och förbättra kundresorna på olika sätt och If var exempelvis först ut med att tillåta enkel betalning med Swish. Även upplevelsen för anställda hos företagskunder har blivit enklare genom tillgång till ett paket med digitala tjänster som innehåller läkarbesök i mobilen, vårdplanering och skadeanmälan.

Det ska vara enkelt att vara kund hos If och förstaplatsen visar att det kontinuerliga arbetet med Ifs webbplats verkligen ger resultat.

Motiveringen från Internetworld lyder:
”För att de har en bra, fungerande och tydlig sajt som gör det enklare än någonsin att hitta och teckna rätt försäkring, för att de ständigt minskar användandet av papper och samtidigt inför nya innovativa digitala tjänster som gör kundupplevelsen ännu bättre, belönas If som vinnare på årets lista.”

På andra plats kom Avanza och på tredje plats Trygg Hansa.