Ohm Collection vinner Design S - Swedish Design Award

Ohm Collection vinner Design S - Swedish Design Award

Vi är så fantastiskt glada och stolta! Ohm Collection har vunnit i kategorin Ljus & Belysning i Design S - Swedish Design Awards 2020. Underbart roligt! Och roligt har också samarbetet med Nina och Johan på Kauppi & Kauppi varit. Lyhörda för våra önskemål och otroligt duktiga inom sitt gebit. Vi är fantastiskt glada för det fina samarbetet vi har haft med dem och kollektionen Ohm som det har resulterat i.

Juryns motivering:

Lojala till sin beställares tillverkningstradition har Kauppi & Kauppi tagit fram en produktfamilj som är gångbar de flesta vistelsemiljöer, interiört såväl som exteriört. Formspråket är enkelt och tidlöst, vilket med hänsyn taget till materialets tålighet resulterar i en produkt med verkligt lång livslängd. I pendel och bordsutförandet närmar sig armaturen betraktaren och framhäver det våtpressade porslinet som ett omsorgsfullt bearbetat material av estetiskt värde. Lättutbytbara komponenter i kombination med en teknisk bredd vad gäller bestyckningsinsatser borgar för ytterligare hållbarhet och berättigar den initiala energiåtgången vid tillverkning.

Svensk Form är initiativtagare till Design S - Swedish Design Awards och hela Sveriges designindustri står bakom. Utmärkelsen riktar sig till professionella designers, formgivare, arkitekter, enskilda utövare och företag som arbetar med design och form i vid bemärkelse.

Alla de vinnande bidragen finns här