Ifö Electric - Höstlansering 2020

​Ifö Electric Höstnyheter 2020

Ifö Electrics höstnyheter 2020, introducerar nya familjemedlemmar och ljuskällor i två älskade belysningskollektioner.

De nya armaturgestalterna kan ses som en hyllning till den elektriska innovation som först kom att belysa hus och hem, E27-glödlampan, vår vanligaste och mest använda ljuskälla. Kollektionerna Classic Glob och Opus får både nya familjemedlemmar och tekniska uppdateringar. En höstlansering som bygger vidare på företagets tradition och tillverkning av hållbara porslinsarmaturer för samtid och framtid.

Classic Glob

Sfären är ett klassiskt och ikoniskt motiv inom belysningsdesign. En vacker grundform lånad av naturen. Ifö Electrics version på temat, Classic Glob-serien, är lätt att knyta an till och har varit en favorit i decennier. Armaturer som tacksamt belyser och smyckar interiörer - som enskilda dekorativa lampor eller i mängd som skimrande pärlband.

Olika äldre sfäriska kupor och porslinssocklar har varit en del av Ifö Electrics sortiment sedan 70-talet, innan VD Anders Öringe, beslutade att föra samman dem till ett gemensamt sammanhållet koncept 2012. Den nya kollektionen med klassiska glober växte snabbt till en större armaturfamilj som både var användarvänlig och lättplacerad. Under åren har kontinuerliga uppdateringar och tillägg gjorts med nya storlekar och ny ljusteknik, för att möta önskemål och nya standarder. Classic Glob serien kan idag installeras i alla typer av sammanhang - från badrum och restauranger till hotellentréer och på fasader.

Årets nyhet i belysningsserien Classic Glob nyhet baseras på en nyutvecklad lamphållare för E27-glödlampor. En utveckling med fokus på att optimera proportionerna mellan sockel, kupa och glödlampans placering. Resultatet är en välbalanserad och harmonisk Classic Glob, som kan fås med antingen en blank opalkupa, en matt opalkupa eller en version i klarglas. Kupan i klarglas har en glaserad sockel och E27-lamphållare, som lyfter fram de allra bästa kvalitéerna i det blanka eleganta materialet. Alla nya sortimenttillägg har kapslingsklass IP44 och finns i högblank svart eller , vit glasyr., Grå och brun glasyr finns på förfrågan.

Nya produkter - Classic Glob
Classic Glob 200 Klarglas | Vägg och Tak | E27 | IP44
Classic Glob 200 Blankt opal glas | Vägg och Tak | E27 | IP44
Classic Glob 200 Matt opal glas | Vägg och Tak | E27 | IP44

Opus

När Ifö Electric lanserade den första Opus-armaturen 2006, blev det sortimentets första porslinsarmatur med ett modernt och samtida uttryck. Den prisvinnande minimalistiska och geometriska designen av Duoform, har tilltalat arkitekter och inredare från hela världen. Opus har hittat hem över hela Europa och har installerats i alla slags sammanhang. Som uppskattad belysning i italienska modebutiker, såväl som i privata hem i Barcelona och London.

De många storlekarna och konfigurationerna - gör att armaturprogrammet lämpar sig väl för sammanhang där det finns en önskan att låta armaturer smälta in i arkitekturen, för att åstadkomma dynamiska och väl upplysta rum och fasader. Den högblanka glaserade sockeln i kontrast till det sidenmatta opalglaset gör serien populär. Att den dessutom har en hög IP-klass medför att den kan installeras utan större begränsningar. Kollektionen kännetecknas av den stora möjligheten att erbjuda en enkel belysningslösning för de flesta situationer, inomhus och utomhus.

I höstlanseringen 2020 introduceras både en helt ny Opus-gestalt och uppdaterad ljusteknik. En ny klarglaskupa och en ny framtagen glaserad lamphållare för synlig E27-glödlampa öppnar upp för en uttrycksfull armatur för storskaliga interiörer. En variant med matt opalglas döljer E27-glödlampan och erbjuder ett härligt diffuserat ljus. Om en LED-modul föredras som ljuskälla, finns det som valbart alternativ. En annan uppdatering av Opus-serien är möjligheten att välja en GX53-ljuskälla för den befintliga Opus 140/100 armaturen. Alla nya sortimenttillägg har kapslingsklass IP44 och finns i högblank svart, vit eller, grå. Brun glasyr finns på förfrågan.

Nya produkter - Opus

Opus 140/170 Matt opalglas | Vägg och Tak | E27 | LED | IP44