Pressmeddelande -

IFS: IFS FÖRÄNDRAR STRUKTUREN FÖR ATT SKAPA EN MER FLEXIBEL OCH MARKNADSFOKUSERAD PRODUKTUTVECKLING

IFS förändrar strukturen och slår ihop marknads- och produktutvecklingsfunktionerna till en enhet. Målet är att bättre utnyttja FoU-resurserna för att snabbare omvandla behov på marknaden till lösningar för IFS' fokuserade branscher med syfte att öka licensförsäljningen. Den nya produkt- och marknadsorganisationen kommer att ledas av Thomas Petersson som var anställd i IFS mellan 1984 och 2004. Förutom marknad och FoU ingår funktioner för kund- och partnersupport samt branschlösningar i den nya organisationen. Hans Rune Rønningen som tidigare ansvarade för FoU och support lämnar IFS i samband med dessa förändringar. Om IFS IFS (XSSE: IFS), en av världens ledande leverantörer av affärssystem, erbjuder lösningar som gör det möjligt för företagen att snabbt svara upp mot marknadsförändringar och använda resurser på ett mer flexibelt sätt för att uppnå bättre affärsresultat och konkurrensfördelar. IFS grundades 1983 och har nu 2 600 medarbetare världen över. IFS har varit pionjärer inom komponentbaserade system för resursplanering (ERP) med IFS Applications(tm), nu i sjunde generationen. IFS komponentarkitektur ger lösningar som är enklare att implementera, köra och uppgradera. IFS Applications finns i 54 länder, på 20 olika språk. IFS har mer än 500 000 användare inom sju huvudsakliga vertikala sektorer: försvarsindustri, fordonsindustri, högteknologi, verkstadsindustri, processindustri, construction & facilities management och telekom. IFS Applications ger utökad ERP-funktionalitet, inklusive leverantörskedjehantering (SCM); tillgångshantering (EAM); underhåll, reparation och översyn (MRO); produktlivscykelshantering (PLM); kundrelationshantering (CRM) och företagsresultathantering (CPM). Mer information finns på www.ifsworld.com. För ytterligare information, kontakta: Manni Svensson, IR & PR, IFS AB Tel: 08-58 78 45 00 Håkan Gyrulf, CFO, IFS AB Tel: 08-5878 45 00

Anne R. Vandbakk

Presskontakt Corporate Communications Director +47 66 90 74 10