Drop-in-bröllop i igloo på Åreskutan

Lördag 28 februari erbjuds bröllop hos Igloo Åre på Åreskutans sydsluttning, 900 m ö h. För den som vill ha ett annorlunda vinterbröllop arrangeras nu en drop-in-dag med både präst och borgerlig vigselförrättare, kantor och fotograf samt en vacker inramning, en mycket speciell miljö och lyckobringande utsikt mot fjällvärlden. Både champagne och varm choklad erbjuds självklart.

Igloo Åre, som finns på plats på Åreskutan strax öster om VM8:an i skidsystemet, erbjuder nu vinterbröllop, med drop-in-möjlighet. Här kommer finnas både borgerliga och kyrkliga vigselförrättare, vittnen, fotograf, florist och även en kantor med orgel för den som önskar.

Att tillbringa bröllopsnatten i en igloo borde vara en självklarhet. Här erbjuds efter vigseln en 3-rätters bröllopsmeny och jämtländsk delikatesstallrik. Därefter spabad och övernattning i en igloo med snösäng, renfällar och levande ljus. Och såklart parsovsäck.

-       Vi tycker det är roligt att så många har upptäckt den här vackra bröllopsplatsen och att ge fler möjligheten genom drop-in-bröllop ska bli fantastiskt roligt, säger Håkan och Katarina som driver Igloo Åre och som själva gifte sig här med hela Åredalen som bakgrund.

För bröllopsparet krävs att man tar med sig legitimation, hindersprövning och även vigselblankett från hemförsamlingen för kyrklig vigsel. Bröllopsparet bör även vara införstådda i att här finns enbart utedass och att rejäla skor är att föredra.

Ett drop-in-bröllop vid Igloo Åre kostar 3 000 kr. Då ingår vigselplats, dekorationer, vittnen och vigselförrättare. Ett drop-in-bröllop vid Igloo Åre inklusive middag och övernattning kostar 5 900 kr. Då ingår jämtländsk delikatesstallrik med mousserande, 3-rätters bröllopsmeny, spabad, övernattning i igloo samt frukost.

För mer information och bilder:

Katarina Lidberg, 0647-300 60 eller katarina@iglooare.com och www.iglooare.com
www.iglooare.com/index.php/sv/galleri-sv

• Åre

Igloo Åre ligger strax över 900 m ö h precis vid trädgränsen med enastående utsikt över hela Åredalen. Till anläggningen kommer man snabbast med lift, VM8.an, 7 minuter från Åre centrum. Igloo Åre öppnar mellan jul och nyår och har öppet till mitten av april.

Igloo Åre ägs av Igloo Experience AB som äger och driver igloohotell. Sveriges första anläggning byggdes i Åre 2012 och en fortsättning planeras på flera håll. Iglooanläggningen byggs upp av natursnö varje år och inget år blir det andra likt. Design och inredning förändras också. Igloohotellen innehåller restaurang, igloos för övernattning, spabad och möjligheter till evenemang och arrangemang.