Spännande förutsättningar för Joel Hegardt som ny VD på IHM Business School.

Spännande förutsättningar för Joel Hegardt som ny VD på IHM Business School.

Kompetensbehovet kommer att ändras drastiskt framöver.

Under de kommande 5 åren räknar World Economic Forum (WEC) med att 40% av kompetensbehovet har förändrats i genomsnitt.

WEC menar även att vi behöver lägga 4–5 timmar i veckan på att lära nytt för att klara de omställningar som digitaliseringen innebär.

Det här är något företag som satsar på Upskill & Reskill har förstått.

Och det ger de med förmågan att lära nytt större möjligheter på arbetsmarknaden.

Med de förutsättningarna träder nu Joel Hegardt in i rollen som VD för IHM Business School.

– Joel Hegardts relevanta och breda kompetens från skola och resultatinriktat arbete matchar IHM:s behov. Under Joels ledning ser vi fram emot att ta nästa steg i våra ambitioner med fortsatt tillväxt, säger Claes-Göran Starud, styrelseordförande för IHM.

Joel Hegardt har en juristexamen från Handelshögskolan i Göteborg samt en Inköpsekonomexamen från IHM Business School och är bland annat grundare av Amerikanska Gymnasiet i Sverige och ledamot i styrelsen.

Han har gedigen erfarenhet från skolvärlden och utbildningsbranschen, både genom att vara rektor och grundare.

Såhär ser Joel på sin nytillträdda roll som VD på IHM:

Vi har satt ribban högt och vår ambition är att driva på utvecklingen i Sverige men också på sikt i Europa.

Vi ska vara ledande när det handlar om att förstå och tillgodose näringslivets behov av kompetensutveckling.

IHM befinner sig i en expansiv fas där vi har bestämt oss för att bli THE Business School. Det självklara valet för individ och företag.

Första satsningen gör vi genom att stärka upp kompetensen inom MarTech och EdTech. Vi ska arbeta med kunden i fokus utifrån datadrivna insikter för att alltid leverera i absolut toppklass.

Tillsammans med alla IHM:are ser jag med stolthet fram emot att ta Sveriges finaste varumärke, IHM Business School till en ny nivå.

Claes-Göran Starud återgår i samband med Joel Hegardts utnämning till sin tidigare roll som styrelseordförande, och Philip Palmgren kvarstår som vice styrelseordförande.

Joel tillträder sin roll som VD för IHM Business School 1/12.