Gå direkt till innehåll
Många medaljer till IKSU på Ju-jutsu SM och Open SKIFT Ju-jutsu Fighting League i Sollentuna

Lördagen den 13 april anordnade Sollentuna kampidrottsförening, SKIFT, Svenska Mästerskapen i Ju-Jutsu för seniorer. I samband med detta anordnas även den sjätte deltävlingen i nybörjartävlingen Ju-Jutsu Fighting League. Elva deltagare från IKSU kampsport var på plats. Av dem placerade sig sju på prispallen.

Karl Dahlgren lyckades ta SM-guld i sin egen viktklass -62 kg samt silver i -69 kg. I klassen -77 kg tog Arvid Alm hem bronsmedaljen. I nybörjartävlingen Ju-jutsu Fighting League tog Andreas Elfwing guld i -69 kg. I -77 kg lyckade Amir AminiNaji plocka hem silvermedaljen. Fredrik Johansson -69 kg och Niklas Lindström -85 kg tog var sin bronsmedalj. På damsidan tog Alice Sundström brons i -70 kg.

SM

Karl Dahlgren guld i -62 kg och silver i -69 kg; Telefon: 0735705715
Arvid Alm brons -77 kg

Nybörjartävlingen Ju-jutsu Fighting League
Andreas Elfwing guld i -69 kg
Amir AminiNaji silver -77 kg
Alice Sundström brons -70 kg
Fredrik Johansson brons -69 kg
Niklas Lindström brons -85 kg

Peter Forsberg, presskontakt på IKSU kampsport
presskontakt@iksukampsport.se

Den ideella idrottsföreningen IKSU driver en av Sveriges största idrottsanläggningar; IKSU sport vid universitetsområdet i Umeå.  I anläggningen finns Nordens största gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträning, simning, klättring, boll- och racketsporter, beachvolleyboll med mera. Systeranläggningen IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen erbjuder träning och återhämtning i rofylld miljö. Bonusanläggningen IKSU plus öppnade hösten 2012. Varje vecka genomförs över 300 gruppträningspass på IKSU. Föreningen IKSU – Idrottsklubben studenterna Umeå – har ca 21.000 medlemmar. IKSU har 16 sektioner med verksamhet inom alltifrån innebandy till beachvolley och friluftsaktiviteter. I IKSU-gruppen ingår även bolaget IKSU Hälsa AB med fokus på behandlingar, hälsoprogram och konferensverksamhet.

Patrik Sundström

Sektionskoordinator 090-170875

IKSU - en öppen ideell idrottsförening

IKSU är en öppen ideell idrottsförening och har till ändamål att möjliggöra utövande av idrotts-, frilufts- och friskvårdsaktiviteter för medlemmarna, samt främja gott kamratskap. Föreningen är ansluten till Sveriges Riksidrottsförbund (RF). IKSU består av cirka 20 000 individuella medlemmar. IKSU erbjuder ett varierat utbud av fysiska och hälsofrämjande aktiviteter. Verksamheten innefattar träning, tävling, rekreation och rehabilitering. IKSU äger ett bolag; IKSU Hälsa AB, med verksamhet inom friskvård och behandlingar. Föreningen har tre anläggningar i Umeå. IKSU:s vision är ”Ett friskare och starkare Umeå”

Föreningen bedriver verksamhet på tre anläggningar i Umeå; IKSU sport, IKSU spa och IKSU plus. IKSU sport är en av Sveriges största idrottsanläggningar och ligger i anslutning till universitetsområdet i Umeå. I anläggningen finns ett gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträningsklasser, simhall, klätterhall, golfsimulatorer, hallar för boll- och racketsporter inklusive arena och beachvolleybollhall. IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen i västra Umeå erbjuder träning, rekreation och rehabilitering i rofylld miljö.

Föreningen har 16 sektioner med verksamhet inom olika sporter och inriktningar med en spännvidd från barn- och ungdomsverksamhet till elitlag; IKSU alpin, IKSU basket, IKSU beachvolley, IKSU brännboll, IKSU fitness, IKSU frilufts, IKSU kampsport, IKSU kendo, IKSU innebandy, IKSU längdskidor, IKSU löpning, IKSU multisport, IKSU simning, IKSU squash, IKSU volleyboll