Margareta Ericsson Lif väljer att lämna uppdraget som VD/Sportchef i IKSU.

Margareta Ericsson Lif har ett långt förflutet inom IKSU. Under 80- och 90-talen var hon en av spelarna inom IKSU Volleyboll som då hade sin hemvist i div 1 och Allsvenskan. Därefter tog en löparkarriär vid där hon tävlade i distanserna alltifrån 10 000 m till halv och hel Maraton inom IKSU Friidrott. Hon har varit styrelseordförande inom sektionsverksamheten men även styrelseordförande i dåvarande IKSU Klubb och Kultur SPA AB. Den 1 maj 2010 anställdes hon som VD och Sportchef i IKSU. Efter dryga 10 år på tjänsten som VD/Sportchef i föreningen och det helägda bolaget meddelar hon nu att hon lämnar sitt uppdrag.

Margareta Ericsson Lif:
”IKSU i mitt hjärta! Efter drygt 10 år som VD och Sportchef för idrottsföreningen IKSU och det helägda bolaget IKSU Hälsa AB har jag beslutat mig för att lämna mitt uppdrag. Det är verkligen med blandade känslor jag fattat beslutet att lämna Umeås roligaste VD-jobb, men var sak har sin tid och nu är den rätta tiden att gå vidare. Beslutet grundar sig i att jag under några år framöver vill ägna min tid åt arbete i mitt och min makes gemensamma bolag samt att jag i någon omfattning även kommer att ta externa uppdrag. Min personal och min styrelse har varit fantastiska att samarbeta med och tillsammans har vi under 10 år levererat och utvecklat träningsupplevelser på högsta nivå och med god lönsamhet. Vi har ökat vår omsättning med 60%, utvecklat lokaler och verksamhet på ett unikt sätt med både förbättringar i befintliga lokaler och med expansion i form av ny träningsanläggning och med en för Norden unik klätterhall. Att få vara en del av IKSU är en stor förmån och självklart kommer jag på något sätt att främja IKSU även i framtiden. Inte minst som aktiv medlem. Min sista anställningsdag är ännu inte fastställd men eftersom jag inte går till någon ny anställning hos annan än mig själv så anpassar jag min exit till de behov som finns inom organisationen . Målsättningen är att jag frånträder min tjänst någon gång under vintern 2021 ” .

Margareta Ericsson Lif
Stolt IKSU:it

Anders Rebbling, styrelseordförande IKSU:
”Som styrelsens ordförande och representant för medlemmarna i IKSU ser jag med stolthet tillbaka på allt vi uppnått tillsammans med Margareta. IKSU:s tillväxt och utveckling har varit otrolig och vi är idag en unik plats för hälsa, träning och samvaro. Det är alltid tråkigt när kompetenta och uppskattade medarbetare lämnar, men tillsammans kommer vi att sträva för att kommande decennier ska bli minst lika spännande som det gångna. IKSU kommer att fortsätta sitt arbete för ett friskare och starkare Umeå! Jag vill å styrelsens vägnar tacka Margareta för de här åren och önska stort lycka till med framtida utmaningar och mål.

Anders Rebbling

Anders Rebbling