Träna kampsport med IKSU kampsport

Träna kampsport med IKSU kampsport

Nybörjarkurserna sträcker sig över 10 veckor och lägger grunden för fortsatt träning inom IKSU kampsports idrotter. Du får träna tekniker, lära dig sporternas regler, fightas, brottas, svettas och skratta. Träningen kännetecknas av kamp, rörelseglädje, effektivitet och trygghet. Som nybörjare tränar du antingen 2 gånger i veckan (en kurs) eller 4 gånger i veckan (båda kurserna).

IKSU - en öppen ideell idrottsförening

IKSU är en öppen ideell idrottsförening och har till ändamål att möjliggöra utövande av idrotts-, frilufts- och friskvårdsaktiviteter för medlemmarna, samt främja gott kamratskap. Föreningen är ansluten till Sveriges Riksidrottsförbund (RF). IKSU består av cirka 20 000 individuella medlemmar. IKSU erbjuder ett varierat utbud av fysiska och hälsofrämjande aktiviteter. Verksamheten innefattar träning, tävling, rekreation och rehabilitering. IKSU äger ett bolag; IKSU Hälsa AB, med verksamhet inom friskvård och behandlingar. Föreningen har tre anläggningar i Umeå. IKSU:s vision är ”Ett friskare och starkare Umeå”

Föreningen bedriver verksamhet på tre anläggningar i Umeå; IKSU sport, IKSU spa och IKSU plus. IKSU sport är en av Sveriges största idrottsanläggningar och ligger i anslutning till universitetsområdet i Umeå. I anläggningen finns ett gym på 2300 kvm samt lokaler för gruppträningsklasser, simhall, klätterhall, golfsimulatorer, hallar för boll- och racketsporter inklusive arena och beachvolleybollhall. IKSU spa, belägen i natursköna omgivningar på Umedalen i västra Umeå erbjuder träning, rekreation och rehabilitering i rofylld miljö.

Föreningen har 16 sektioner med verksamhet inom olika sporter och inriktningar med en spännvidd från barn- och ungdomsverksamhet till elitlag; IKSU alpin, IKSU basket, IKSU beachvolley, IKSU brännboll, IKSU fitness, IKSU frilufts, IKSU kampsport, IKSU kendo, IKSU innebandy, IKSU längdskidor, IKSU löpning, IKSU multisport, IKSU simning, IKSU squash, IKSU volleyboll