Internet Marketing Conference (IMC) kommer till Stockholm i vår

Foto: Michael Berggren

Den internationella konferensen IMC kommer att hållas på Nalen i Stockholm, 26-28 maj. Det är det femte året i rad som konferensen hålls i Sveriges huvudstad.

När IMC hölls i Stockholm i november 2008 slogs deltagarrekordet från året innan trots en lågkonjunktur som inneburit att flera företag infört restriktioner för resor och konferensdeltagande. Till IMC:s fördel talar det faktum att mätbar och ansvarsfull annonsering på Internet ökar på bekostnad av kanaler där det slösas på ineffektiva och dyra kampanjer.

Att konferensen nu flyttats till våren beror på att målgruppen är internationell och att arrangörerna vill visa upp Stockholm från dess bästa sida.

- Vi är övertygade om att ett ljust och grönt Stockholm kommer att locka flera utländska deltagare att kombinera jobb med semester i Sverige, säger Lars Johansson, programansvarig för IMC Stockholm.

Tidigare konferenser i Stockholm har lockat deltagare från upp emot tjugo olika länder i Europa, Asien, Afrika och Nordamerika.

På årets program finns Maria Ziv och Tommy Sollén från VisitSweden som utsågs till Sveriges bästa webbplats 2008 av tidningen Internetworld. Årets huvudtalare är Mitch Joel som har hjälpt företag som Starbucks, Wal-Mart, Sears och Visa med deras marknadsföring på Internet.

Bland övriga talare återfinns Chris Goward (expert på webboptimering och VD för WiderFunnel Marketing som håller så hög klass att de får leads från Googles huvudkontor), Gary R. Beal (internationell expert på sökmarknadsföring) och många fler.

Den första dagen tillägnas ämnet affiliate-marknadsföring, dag två är den stora internationella konferensdagen och den tredje och sista dagen bjuder på ett flertal workshops.

Konferensen har attraherat WebTrends, Tealeaf och IIH Copenhagen som guldsponsorer.

För mer information, besök www.internetmarketingconference.com/stockholm/

• e-business
  • internet