Implema rekryterar försäljningschef

Implemas framgångar fortsätter och därför söker vi en Försäljningschef som förstår våra kunder och som vet att optimerade affärsprocesser är helt avgörande för ett företags positiva utveckling.

Du drivs av att göra affärer och har ett genuint intresse för att utveckla affärsprocesserna för små och medelstora företag. Du har en förmåga att kreativt presentera systemlösningsförslag som ger verklig affärsnytta för kunden.

I denna roll bidrar du till den strategiska affärsutvecklingen av Implema samtidigt som du har ett eget säljansvar, skapar nya kundrelationer och affärer. Du rapporterar till VD, ingår i ledningsgruppen och har fullt budget-, resultat- och personalansvar. Initialt rapporterar två säljare till dig.

Detta uppdrag ställer höga krav på din förmåga att hantera komplexa problemställningar och samtidigt på din förmåga att förstå, omsätta och kommunicera verksamhetsprioriteringar och behov. Utifrån detta ska du för kunden presentera effektiva systemlösningar utifrån de produkter, verktyg och tjänster som Implema erbjuder. Placeringsort är i första hand Stockholm men för rätt kandidat kan även något av våra lokala kontor bli aktuellt.

Du har en god förståelse i kunders affärsprocesser, i affärssystembranschen och försäljning till ledningsgrupp och styrelse. Eftersom säljprocesserna ibland är långa är det viktigt att du har en strategisk blick och en god förmåga att planera och prioritera.

Du har en mycket god kommunikativ förmåga, är en resultatdriven ledare med god balans i ditt sätt att agera, målfokuserad, analytisk och strukturerad. Som person är du engagerad, intresserad av människor, ansvarstagande och pålitlig. Du skapar på ett naturligt sätt förtroende samtidigt som du inspirerar och motiverar din omgivning.

Vi söker dig med utbildning på högskolenivå eller motsvarande med IT/ekonomi/affärsinriktning.

Kulturen på Implema bygger bland annat på dess värderingar: laganda, innovation, kvalitet och engagemang. Företagets konsulter jobbar mycket sina kunder och deras verksamheter och företaget präglas av ett klimat som ofta beskrivs med ord som jordnära, prestigelöshet och ödmjukhet.

Implema erbjuder ett utvecklande uppdrag i en spännande bransch, i ett välrenommerat, framgångsrikt företag där beslutsvägarna är korta och lagandan central. Implema har en hög målsättning att alla kunder ska vara referenskunder vilket gör att de har många nöjda kunder.

Kontaktuppgifter och ansökan

För upplysningar om tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Finnveden Urval och rekryteringskonsult Bo Eliasson, tfn 0703-05 71 66. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast.

För att få en hög kvalitet i rekryteringsprocessen vill vi att du skickar in din ansökan via Finnveden Urvals hemsida.

>> Finnveden Urval

• Tjänster, konsult, service