Pressmeddelande -

Improvisation & Co har premiär på en ny spektakulär föreställning i höst-Kasta dig in i sagornas universum!

Sedan 2001 har Improvisation & Co utvecklat sin egen teknik av improvisationsteater som är helt världsunik och nu kastar de loss sin färskaste tolkning av absolut realtid och acceptans på scenen med föreställningen "Förvuxna" i bästa Monty Pyton stil.

Bröderna Grimms sagoskatt är ett fantastiskt kulturarv fyllt av spännande intriger och fantasifulla berättelser. Lev dig in i sagans värld där allt kan hända, och hör din barndoms sagor berättas som du aldrig hört dem förut. Du kan själv komma med förslag på vad som ska hända, och alla idéer vävs in i berättelsen. Våra klassiska folksagor blir till blir musikaliska och förvildade berättelser vars utgång du inte kunde ha anat ens i din vildaste fantasi. Humor varvas med allvar och djupa känslor i denna vindlande föreställning där allt kan hända. Tänk Monthy Python. Föreställningen är en improviserad musikteaterföreställning som bygger på det nya konceptet ”Kaosimpro” som står för ett mer accepterande och tillåtande förhållningssätt till improvisationsteater.

Improvisation & Co presenterar ”Förvuxna – I bröderna Grimms förvildade värld” med premiär 26 september 2015 på Improvisation & Co, Hagagatan 48 i Stockholm.

”Förvuxna” vänder sig främst till en vuxen publik och spelas den 26 september, 10 oktober, 7 november, 21 november och 5 december 2015 kl 19.00.  Biljetter finns tillgängliga på www.improco.se

r mer information & Pressförfrågningar, Vänligen kontakta Robert Weitz.

• Teater

• utveckling
  • nytt
  • roligt
  • mindfullness
  • föreställningar
  • improvisation
  • impro
  • improvisationsteater
  • teater
  • premiär
  • kultur
  • vasastan

Improvisation & Co -Sveriges främsta ImproComedy-klubb.

Improvisation & Co är en fri teatergrupp med en egen scen på Hagagatan 48 i Vasastan, Stockholm. På teatern ges föreställningar, workshops, kurser samt gästspel.

Gruppen utgörs av skickliga och lekfulla improvisatörer samt musiker, med gedigen erfarenhet av både underhållning och pedagogik. Sedan starten 1996 arbetar Improvisation & Co framgångsrikt med att utbilda och fortbilda företag inom områden som kommunikation, ledarskap, kreativitet, jämställdhet och mångfald. Sedan 2009 arbetar Improvisation & Co också med att teckenspråkstolka utvalda föreställningar – en del av den konstnärliga visionen om att göra teater tillgänglig för alla. Dessutom ges varje termin minst en föreställning på engelska.

Under sommaren 2008 introducerade Improvisation & Co improvisationsteater i irakiska Kurdistan tillsammans med Svenska Institutet. I september 2009 åkte teatern till Hawaii för att inviga den amerikanska improfestivalen Improvaganza! I april 2011 åkte teatern till Chicago Improv Festival efter att ha blivit utnämnda till en av världens bästa improvisationsteatrar.

Robert Weitz

Konstnärlig ledare Regi produktion 0708-478320