VD-Brev December 2021

Vilket år det blev. Händelserikt och ett stort WOW, kan det sammanfattas med, men jag ska utveckla det en aning. Det är givetvis med enorm glädje och stolthet jag kan konstatera att vår affärsidé tog fart direkt. Dagligen blir vi kontaktade av bolag som behöver våra tjänster och vi är tacksamma att få vara till hjälp.

Men först, låt oss prata om årets motgångar. Increasor är fortfarande inte noterat.
De som känner mig personligen vet att jag alltid håller det jag lovar och därför tar det här extra hårt. Det är framförallt gentemot er aktieägare som valt att tro på mig och Increasor, som det känns extra tungt. En rad faktorer spelade in. Vi valde inte rätt rådgivare för vår uppgift och med det sprack tidsschemat. Notering är på väg, men det kommer inte att ske under innevarande år.

Nu under tidig vinter har vi inlett dialog med ett par finansiella rådgivare i samband med lansering av vårt teckningssystem och vi har för avsikt att kontraktera en part under januari. Vi har möten med marknadsplatser och vi fortsätter att beta av vår att göra-lista.

De flesta bolag i motsvarande situation har maximalt 10 delägare, vi har redan 1100. Jag återkommer med en konkret tidsplan i januari i samråd med vår nya finansiella rådgivare. Bolagets utgångspunkt är fortfarande att notering ska ske snarast för att fullfölja strategin att växa genom förvärv.

Jag vill tacka er 1100 som valt att investera i oss. I er har vi det absolut bästa tänkbara stödet, med dagliga mail och samtal med glada tillrop. Jag känner mig nöjd med året som gått och håller vi uppe den här farten kommer vi att bli den självklara tech-partnern redan inom 3 år. Vi formar bolaget som ett bolag på 20-talet ska se ut, vi gör rätt från början och får därför också ett gigantiskt försprång gentemot branschkollegor som fastnat i det traditionella. Det som är mindre bra jobbar vi på. Vi fortsätter vara ödmjuka, vi fortsätter fokusera på att generera vinst, vi fortsätter vara ledare.

Tack för 2021, onwards 2022 Andreas Trouin, VD Increasor

PS.
Låt mig få dela årets viktigaste lärdom med er som funderar på att investera i ett onoterat bolag. Säkerställ alltid att bolaget arbetar med en finansiell rådgivare och/eller ett emissionsinstitut även känd som fondkommissionär.

Här följer en snabb sammanfattning av året som gått:

YTD
● Increasor har nu 1100 aktieägare.
● Förvärv av redovisningsbyrå.
● Duplotryck, marknadsplats för trycksaker med designmotor.
● Render Sport, gamingglasögon, har kommit in till inkubatorverksamheten.
● Doktor Hemma, läkarbesök i hemmet, har kommit in till inkubatorverksamheten.
● Digitalisering Folkrace App.
● Increasia, digital plattform för fondkommissionärer har utvecklats.
● Notering av Transfer Group AB (publ).
● Huvudsponsor Djurgården Innebandy. För Increasor kommer det alltid vara av största vikt att engagera oss i ungas framtid, drömmar och visioner.

Increasor Tech Invest