Increasor rekryterar ytterligare spetskompetens till styrelsen

En lyckad nyemission är nu genomförd i det snabbväxande bolaget Increasor Tech Invest, under denna period så genomfördes även en omstrukturering och förstärkning av styrelsen och tre nya ledamöter har valts in.

Andreas Trouin som tidigare agerade som extern VD har nu valts in i styrelsen som ledamot. Att ha en VD som även sitter i styrelsen ger en extra trygghet till såväl övriga styrelsen som aktieägare genom ökad transparens och säkerhet.

Mikael Ljunggren valdes in i styrelsen som ordinarie ledamot. Ljunggrens långa erfarenhet inom entreprenörskap och nytänkande ger en knuff i rätt riktning för Increasor, där bolaget kommer kunna dra nytta av hans tankesätt, entreprenöriella anda och med ett oerhört säljfokus.

Ljunggren kommenterar; -”Till att börja med vill jag tacka för förtroendet, det känns oerhört inspirerande att axla den här rollen i ett skede när det händer så mycket spännande på en gång. Hela företagsgruppen sjuder verkligen av innovation och vision, så där behövs inte mycket tillföras. En av de saker som jag gjort mig känd för är att vara en stark nätverkare med ett stort säljfokus. Det är främst där jag tror att aktieägarna och grundarna ser en stor potential i att ha mig runt styrelsebordet.”

Lucy Dahlgren har valts in som ledamot och styrelsens ordförande. Lucy är en erfaren entreprenör som grundade Bayn Group och ledde bolaget till notering på Nasdaq First North 2014. Lucy har initierat och implementerat M&A strategier på Bayn och dessutom har hon erfarenhet av att ta ett bolag från en affärsidé till att notera bolaget på Nasdaq. Det gör Dahlgren till en oerhört stark ordförande för Increasor. Utöver sin breda erfarenhet från noterade verksamheter, besitter Lucy ett enormt stort nätverk internationellt och i synnerhet på den Asiatiska marknaden.

Dahlgren kommenterar; -”Det är fantastiskt roligt! Jag inspireras i synnerhet av Increasors affärsutveckling och genomtänkta verksamhetsplan, det är något helt unikt som arbetats fram och det triggar mig. Att sitta i en styrelse för ett bolag i så kraftig tillväxt som vi ser framför oss i Increasor är såklart utmanande och jag ser fram emot den resan med Increasor. Jag har gjort det förut och kan göra det igen, stärkt av erfarenhet från den förra tillväxtresan från idé till en marknadsnotering. Jag ser framför mig en intensiv men ypperligt inspirerande tid med Increasor.”

I samband med detta lämnar Mattias Ahlberg styrelsen för att fokusera 100 % på sin roll som Investor Relations manager och att driva det helägda dotterbolaget Increasor Corporate Services AB.

Magnus Wingqvist och Eleonor Åslund kvarstår i styrelsen som tidigare kommunicerat.