INDISKAs Renée Andersson deltar i ”War on water − utmaningar och möjligheter för vårt vatten i en konfliktfylld värld”, med bland annat Jan Eliasson

Nyhet -

Det kommer att bli en inspirerande debatt om vatten i ett globalt och lokalt perspektiv, med bland andra Jan Eliasson, tillträdande vice ordförande för FN. Debatten inleds med ett anförande av Jan Eliasson, tillträdande vice generalsekreterare för FN.

I debattpanelen ingår även:
Bo Mattiasson, professor i Bioteknik vid LTH
Renée Andersson, etik och miljöansvarig på Indiska
Cecilia Lind, styrelseledamot Sydvatten
Charlotte Petri Gornitzka, Generaldirektör SIDA

Arrangörer är Utrikespolitiska föreningen i samarbete med SIDA och Utmaning Hållbart Lund. Seminariet, som pågår mellan kl. 15-17 i AF-borgen, i Lund, är öppet för allmänheten.

INDISKAs ansvarstagande
Miljö- och vattenfrågor blir allt viktigare för såväl INDISKA som andra svenska klädkedjor. INDISKA, med Renée Andersson i spetsen, var därför en av initiativtagarna till STWI (Sweden Textile Water Initiative), som är ett unikt samarbete, där INDISKA och drygt 30 andra företag inom textil- och läderindustrin, gått samman för att förbättra vatten- och kemikaliehanteringen i leverantörsleden.

Läs mer om det projektet här.

Läs mer om vårt ansvarstagande, vår uppförandekod och vår handelsfilosofi här.