Indiska lanserar nytt butikskoncept i Stockholm

Indiska gör butikssatsning i Stockholm

Under augusti och september slår Indiska upp portarna till ett nytt butikskoncept i fyra butiker runt om i Stockholm och öppnar även ett nytt showroom. Fokus ligger på en varm, välkomnande atmosfär där kunden står i centrum. Utöver en helt ny shop-in-shop butik på Åhléns Fridhemsplan får också butikerna på Drottninggatan, Odenplan och i Fältöversten ett rejält ansiktslyft.

I förra veckan öppnade Indiska en shop-in-shop i Åhléns på Fridhemsplan och i och med det lanserades ett nytt butikskoncept. Kedjan väljer nu att rulla ut det nya konceptet i ytterligare 3 butiker runt om i Stockholm. Under fyra helger i rad invigs butikerna runt om i Stockholm med kundevent där Indiskas kunder bjuds på allt från hårflätning till DJ och öppningserbjudanden.

"Vi jobbar stenhårt med att modernisera Indiska, men att behålla värmen och historien som finns i varumärket. Jag tycker våra nyrenoverade butiker reflekterar hur vi ser Nya Indiska och ser framemot kundernas reaktioner", säger Karin Lindahl, vd på Indiska.

Fokus i det nya konceptet ligger på en mer kundorienterad butiksmiljö. Designmässigt möter det indiska arvet ett modernare uttryck med ljusa väggar, dämpade gröna toner och handmålade tapeter. I samband med detta får butiken på Drottninggatan och Odenplan får ett utökat utbud av vintagemöbler. Indiska kommer även succesivt lägga in nya upplevelser såsom personal shopping och spännande kundevent. Under hösten butikerna även erbjuda ”click & collect”.

"Vår målsättning med uppdateringen av butikskonceptet är en mer inspirerande, inbjudande miljö där växtlighet, mönster och bilder skapar ett särskiljande uttryck, samtidigt som det knyter an till vårt indiska ursprung och framhäver vårt fantastiska sortiment", säger Helena Leach Squire, kreativ chef på Indiska.

I samband med butiksöppningarna bjuder kedjan också in till ett nytt showroom på Engelbrektsgatan 12 på Östermalm. Även showroomet är en del av satsningen på Stockholmsregionen och kommer hållas öppet för press under tisdagar och torsdagar från och med den 27 augusti.

De nya butikernas adresser och öppningsdatum:

Åhléns Fridhemsplan

Drottningholmsvägen 18, 112 42 Stockholm