INDISKA nominerade till Årets Hållbara butik

INDISKA nominerade till Årets Hållbara butik

INDISKA är en av tre finalister i kategorin Årets Hållbara butik i Retail Awards 2014.

Vinnarna utses den 12 maj vid Retail Awards 2014, som arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel.

Det svenska familjeföretaget INDISKA är en långsiktig pådrivare i frågor som rör miljö, sociala frågor och etik. Att använda handel som hävstång för mänskliga rättigheter och miljö återspeglas i företagets långa relationer med ansvarstagande leverantörer. Där viljan till förändring finns stannar vi kvar. Företagets miljöarbete har de senaste tio åren fokuserat kraftigt på vatten, vilket lett till stora förbättringar.

- Vi är glada och stolta över att vara nominerad till Årets Hållbara butik. Ansvarsfullt företagande har alltid varit viktigt inom INDISKA och något som genomsyrar hela företaget. Vi och våra kollegor i branschen får aldrig sluta fokusera på miljö, etik och sociala frågor, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

INDISKA:s hållbarhetsarbete involverar sociala frågor, etik och miljö med ett ökat fokus på vattenfrågor, där det framgångsrika samarbetsprojektet STWI, inom textil- och läderbranschen som INDISKA var med och startade upp ingår.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKSKA: fredrik.henriksson@indiska.se, 0727375800
Johanna Strid, projektledare Retail Awards: johanna.strid@mentoronline.se
Thomas Karlsson, chefredaktör Dagens Handel: thomas.karlsson@dagenshandel.se
Erik Boman, pressekreterare Svensk Handel: erik.boman@svenskhandel.se

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln och för att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Mer information om finalisterna, motiveringarna, jurygrupperna och galan finns på www.retailawards.se.

INDISKA är en svensk familjeägd butikskedja etablerad 1901 som säljer en unik mix av mode och inredning med en egen stil. Allt designat i Stockholm av människor som älskar Indien. INDISKA har idag 98 butiker i Sverige, Norge, Finland och Island samt en Shop Online.