Indiska släpper exklusiv loungewear-kollektion med fokus på design och material

Indiska släpper exklusiv loungewear-kollektion med fokus på design och material

Livsstilsföretaget Indiska utökar sortimentet och lanserar en exklusiv loungewear-kollektion. Kollektionen är en liten och sammanhållen linje med fokus på design och material och består av plagg i bland annat 100% cashmere och spets.

Indiska breddar sortimentet ytterligare och lanserar en exklusiv loungewear-kollektion. Kollektionen är en liten och sammanhållen linje där fokus ligger på design och materialval och består av byxor, morgonrock och sovmask i 100% cashmere, spetsbodys, spetsbh, pyjamasset, kimonos samt ulltofflor.

- Med romantiska bodys i spets, mysbyxor i 100% cashmere, kimonos i tvättad viskos och körsbärsblommiga pyjamas-set har vi skapat en garderob av plagg som endast är till för en sak, att slappna av och njuta i, säger Christopher Bastin, Kreativ chef Indiska.

Indiska lanserade i november 2016 en kollektion bestående av tröjor, mössor och halsdukar i 100% cashmere vilket var det första steget i att återgå till att arbeta betydligt mer med naturmaterial och att höja kvalitén. Sedan dess har Indiska lanserat en vårkollektion med plagg tillverkade i bland annat 100% bomull, samt en yogakollektion i hållbart material. Loungewear-kollektionen är ett ytterligare steg i arbetet med att höja kvalitén, samt en viktig del i att kunna erbjuda ett komplett livsstilskoncept.

Kollektionen kommer att finnas till försäljning i utvalda butiker samt på indiska.com från och med 6 februari 2017.

Pressbildbank: http://indiska.mediaflowpro.com/4/

Linnéa Gunnarsson, PR-och presskontakt Indiska
Mail: linnea.gunnarsson@indiska.se

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den Skandinaviska enkelheten. Indiska har idag 92 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.