Indiska släpper stilsäkra och funktionella outdoor-plagg – frontas av Anna Haag

Indiska släpper stilsäkra och funktionella outdoor-plagg – frontas av Anna Haag

Efter höstens ytterplagg-succé tar Indiska satsningen ett steg längre och lanserar stilsäkra och funktionella outdoor-plagg i form av jackor och västar, som gör oss redo för en aktiv vår – där friluftsliv är något vi inte kan få för mycket av.

”Indiskas satsning på outdoor är ett försök bredda vårt utbud till nya och befintliga kunder. Vi såg ett väldigt fint mottagande på våra ytterplagg under hösten och valde då att gå all in på att satsa på denna kategori även under våren vilket vi aldrig tidigare gjort. Vi är väldigt glada att vi fick med oss fantastiska Anna Haag för att sätta Indiska på kartan inom en helt ny kategori”, säger indiskas vd, Karin Lindahl.

Active Spring Collection består av jackor och västar som passar minst lika bra i fjäll- som stadsmiljö. Anna Haag matchar ytterplaggen med Indiskas första denim-kollektion någonsin, Better Choice Denim som lanseras inom kort.

Anna Jönsson Haag
 är längdskidåkaren och OS-medaljören som dagligen inspirerar hundratusentals följare på sin instagram, där hon förespråkar en aktiv och hälsosam livsstil. 2018 meddelade Anna att hon avslutar sin professionella skidkarriär, men redan 2021 var hon tillbaka i backarna och aktuell inför Ski Classics 2022.

HÄR finns högupplösta produktbilder och kampanjbilder från Active Spring Collection med Anna Haag.

För frågor, pressprov eller utlån.

Kontakta:
Cassandra Brunstedt
Head of Content & PR
Cassandra.brunstedt@indiska.se

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. I